راه حل‌هایی برای توقف حمله اضطرابی در لحظه

همه ما گاهی اوقات عصبی یا مضطرب می‌شویم. اما آیا هنگام ایجاد شروع به تسلط بر شما می‌کند؟ مهم است که ابزارها و ترفندهایی داشته باشید تا به شما کمک کنند در آن لحظه ذهن خود را آرام کنید و اضطراب را از کنترل خارج نکنید.

به گزارش تازه نیوز، در اینجا یک روش ساده پنج مرحله‌ای وجود دارد که به شما کمک می‌کند آرام شوید و از بدتر شدن حمله جلوگیری کنید.

مرحله ۱: ۵ چیز را که می‌بینید نام ببرید

هنگامی که احساس کردید قلبتان شروع به تند زدن کرد و نفس‌هایتان تند شد، بنشینید یا دراز بکشید. نگاهی به اطراف خودت بیانداز. چه چیزی میبینید؟ یک لحظه وقت بگذارید و تا جایی که می‌توانید به طور خاص پنج موردی را که در اطراف خود می‌بینید نام ببرید.

مرحله ۲: ۴ چیزی را که می‌توانید لمس کنید نام ببرید

خوب است. حالا بدون بلند شدن، به اطراف نگاه کنید و چهار چیز را پیدا کنید که می‌توانید لمس کنید. اما فقط آنها را لمس نکنید. لحظه‌ای به بافت آنها و احساس آنها در دستان خود توجه کنید. آیا آنها خشن، صاف، سرد، گرم هستند

مرحله ۳: ۳ چیزی را که می‌شنوید نام ببرید

خوب، حالا چشمانتان را ببندید و سه چیزی را که می‌توانید بشنوید نام ببرید. بیرون ماشین هست؟ جیرجیرک؟ زمزمه ؟ چقدر این صداها آشنا هستند؟ آیا چیزی می‌شنوید که قبلاً متوجه آن نشده‌اید؟

مرحله ۴: ۲ چیزی را که استنشاق می‌کنید نام ببرید

چه بویی میدهید؟ شاید شما در حال استفاده از عطر مورد علاقه خود هستید. یا شاید بوی یک شام خوشمزه را حس می‌کنید. آیا می‌توانید بوی شامپو خود را در موهای خود حس کنید؟ چه بوهایی را حس می‌کنید؟

مرحله ۵: ۱ چیزی را که می‌چشید نام ببرید

شما چه طعمی دارید؟ فقط مسواک زدید؟ آیا رژ لب زده‌اید؟ شاید هنوز بتوانید آن تکه شکلاتی را که قبلاً از آن لذت می‌بردید بچشید.

این روش آرامش‌بخش برای هدایت مجدد مغز شما از افکار منفی و پیش بردن به سمت افکار معنادار و آرام طراحی شده است. می‌تواند شما را از لحظه اضطراب خارج کند و به لحظه‌ای از آگاهی و آرامش کامل ببرد.

منبع: سلامت

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.