علایم خیانت شریک زندگی چیست؟/ چگونه با خیانت باید برخورد کرد؟

خیانت که به آن بی‌وفایی نیز گفته می‌شود، زمانی است که فردی در یک رابطه عاشقانه تک‌همسر بدون رضایت شریک زندگی خود با شخص دیگری رابطه عاطفی یا جنسی برقرار می‌کند.

به گزارش تازه‌نیوز، خیانت تعریف مشخصی ندارد که در تمام موارد صدق کند. از نظر زوجین خیانت بخشی واقعی از روابط زن و شوهر با دیگری است. به عنوان مثال، آیا ارتباط عاطفی با شخصی دیگر بدون ایجاد صمیمیت جسمی خیانت است؟ رابطه آنلاین چطور؟ اگر زن و شوهر غیرهمسر رفتاری را مرتکب شوند، چه اتفاقی می‌افتد؟
زوجین باید در زمینه روابط خود تعریفی از خیانت داشته باشند.
اگر تا به حال فکر می‌کردید که ممکن است در روابط شما خیانت وجود داشته باشد، احتمال آن وجود دارد. در حالی که هیچ تشخیص بالینی برای آن وجود ندارد که بتواند تشخیص دهد همسری خیانت می‌کند یا خیر. اما علائم مختلفی وجود دارد که می‌تواند به معنای وجود خیانت باشد.

 در اینجا ۱۰ نشانه شناخته شده برای خیانت وجود دارد:

محافظت از ابزار الکترونیکی

همسرانی که خیانت می‌کنند، اغلب از طریق اینترنت یا از طریق رایانه و یا تلفن، خیانت می‌کنند. اگر شریک زندگی‌تان بیش از حد از ابزار الکترونیکی خود مراقبت می‌کند یا بسیار برای آن وقت می‌گذارد، ممکن است به این معنی باشد که او نمی‌خواهد شما متوجه شوید با چه کسی صحبت می‌کند.

زمان‌های خارج از دسترس

ممکن است مواقعی باشد که شریک زندگی‌تان به راحتی ناپدید می‌شود و شما هیچ سرنخی از مکان او ندارید و به این معنی است که با کسی است که نمیخواهد شما بدانید.

 انواع مختلف تعامل جنسی

اگرچه ممکن است فکر کنید شخصی که خیانت می‌کند وقت کمتری برای رابطه جنسی با شریک زندگی خود دارد اما این تفکر لزوماً صحیح نیست. در برخی افراد خیانت در واقع موجب می‌شود که آن فرد از نظر جنسی انرژی داشته باشد و ناگهان شروع به جستجوی رابطه‌های مکرر یا مختلف با فردی دیگر می‌کند یا خیانت می‌کند.

 توضیحات نامربوط

دروغ گفتن بسیار دشوارتر از آن است که بسیاری از مردم تصور می‌کنند، به خصوص دروغ گفتن مداوم به شریک زندگی متعهد. در حالی که دروغگوها تمام تلاش خود را می‌کنند تا هر بار همان داستان را تکرار کنند اما معمولاً وقتی تحت فشار روانی قرار می‌گیرند یا اگر از آنها سئوال‌های مشابه با روش قبلی را ‌نپرسید، اطلاعات نامرتبطی را ارائه می‌دهند.

اگر شریک زندگی‌تان درباره اینکه کجاست یا چه کاری انجام می‌دهد یا اینکه چرا تا این اندازه مخفی‌کاری می‌کند، توضیحات متناقضی می‌دهد، دلیل آن این است که در بیان مداوم دروغ خود مشکل دارد.

تغییر برنامه 

اگر ناگهان کار دیرهنگام پیش بیاید حتی اگر واقعاً شریک زندگی اقتضای شغلش نباشد و ممکن است در مورد جایی که حضور دارد، حقیقت را نگوید.

 دوستان ناباب

دوستان شریک خیانتکار معمولاً قبل از شما از این موضوع اطلاع دارند. اگر نگرش و رفتار آنها نسبت به شما تغییر کرد و هیچ دلیل واضحی برای آن ندارید، ممکن است به این دلیل باشد که آنها واقعاً از این قضیه خبر دارند.

افزایش هزینه

تغییر ناگهانی در عادت‌های پرداخت هزینه نشانه این است که ممکن است اتفاقی درمورد شریک زندگی‌تان رخ داده باشد. به  طور مثال، یک زنگ خطر بزرگ؛ برداشت نقدی زیاد و بدون دلیل.

 اتهامات دروغین خیانت

فرافکنی زمانی اتفاق می‌افتد که فردی که مرتکب کار اشتباهی شده است شروع به متهم کردن دیگران به همان رفتار ناپسند می‌کند و یا اینطور تصور می‌کند که دیگران نیز چنین‌ کاری را انجام می‌دهند. در حالی که متخصصان بهداشت روان در مورد چگونگی عملکرد فرافکنی اختلاف‌نظر دارند اما اظهار می‌کنند که وجود دارد. فرافکنی چیزی است که موجب می‌شود شریک خیانتکار، شما یا شخص دیگری را به خیانت متهم می‌کند.

همچنین ممکن است شریک زندگی‌تان به دروغ شما را متهم به خیانت کند زیرا آنها صرفاً احساس حسادت یا ناامنی می‌کنند ولی بروز نمی‌دهند. متاسفانه، این نوع واکنش نشانه خوبی نیست. این نوع حسادت و ناامنی در افرادی که خیانت می‌کنند، متداول است. در مصاحبه‌ها، برخی از مردم علت خیانت به شریک زندگی‌شان را انتقام می‌دانستند، زیرا آنها معتقد بودند که همسرشان قبل از آنها خیانت کرده‌‌ است.

 انتقاد

ناهماهنگی شناختی در وقوع اتفاق، زمانی است که شخصی به دو یا چند چیز باور دارد که همزمان نمی‌تواند صحت داشته باشد. در مورد کسی که به شریک زندگی خود خیانت می‌کند، عقیده منحصر به فرد این است که خیانت به شریک زندگی‌شان آسیب می‌رساند و آنها افراد مهربانی هستند و به شریک زندگی خود آسیب نمی‌رسانند.

مردم طبیعتا تمایل دارند که با منطقی ساختن باورهای متناقض خود، ناهماهنگی شناختی‌ را برطرف کنند، به این فرآیند کاهش ناهماهنگی گفته می‌شود.

شخصی که به همسرش خیانت می‌کند، گاهی سعی می‌کند برای کاهش ناهماهنگی اینطور اظهار کند که از شریک زندگی خود به این درک رسیده است که شایسته صداقت یا وفاداری نیست. برای اینکه به خود ثابت کنند شریک زندگی‌شان شایسته نیست، ممکن است به طور مرتب از او انتقاد یا او را تحقیر کنند.

اگر شریک زندگی‌تان ناگهان از هر کاری که انجام می‌دهید انتقاد می‌کند، احتمالاً مشکل از شما نیست.

شما می‌دانید که آنها خیانت می‌کنند اما دلیل آن را نمی‌دانید.

افراد بسیاری بعد از شناخت شریک زندگی خود، خیانت می‌کنند و به دلایلی که نمی‌توانند کاملاً توضیح دهند، مشکوک به خیانت هستند. برخی مطالعات نشان می‌دهد که افراد می‌توانند با اطمینان و به طور ناخودآگاه دروغ را تشخیص دهند، حتی اگر قادر به گفتگو و شناسایی آگاهانه آن دروغ نباشند.

اگر احساس ناراحتی یا سوءظن دارید و نمی‌توانید آن را توجیه کنید، ممکن است این ناخودآگاه شما باشد که می‌گوید شریک زندگی‌تان در مورد چیزی دروغ می‌گوید.

 نحوه برخورد با خیانت

فهمیدن اینکه همسرتان فریب خورده است می‌تواند مجموعه‌ای از احساسات را در شما ایجاد کند. ممکن است احساس عصبانیت، غم، گناه، خیانت و یا احساسات دیگری را تجربه کنید. فکر کردن بلافاصله در مورد خیانت، کاملاً دشوار است. شما باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

 باعجله تصمیم نگیرید

این دوره ناپایدار و حساس است و ابراز خشم و ناراحتی مانعی ندارد. اگر فکر می‌کنید ممکن است به خودتان یا شخص دیگری صدمه بزنید یا اموالتان را تخریب کنید، سریعاً از متخصص کمک بگیرید.

 درخواست کمک کنید

نباید احساسات خود را پنهان کنید و سعی کنید آن را بروز دهید. احساسات و آنچه را که پشت سر می‌گذارید با دوستان و عزیزان مورد اعتماد خود مطرح کنید. به همراه همسرتان یا به تنهایی به یک مشاور درمانگر مراجعه کنید. یک مشاور باتجربه و حرفه‌ای فرد قابل اطمینانی برای راهنمایی جهت آشتی یا زندگی جدید بدون شریک زندگی قبلی است، هرکدام را که مایلید انتخاب کنید.

 مسئولیت‌‌پذیر باشید

اگر شما فردی هستید که خیانت کرده‌اید، نخستین گام مهم برای مصالحه این است که مسئولیت کارهای خود را به عهده بگیرید. مسئولیت‌پذیری بخش غیرقابل بحث در بهبود رابطه است.

 ارتباط محترمانه

برقراری ارتباط محترمانه مهم است، حتی اگر شما و شریک زندگی‌تان در کنار هم نباشید. این مسئله به ویژه در صورت وجود فرزندان بسیار حائز اهمیت است. والدین باید با احترام در مورد توافق حضانت فرزندان مذاکره کنند تا از آسیب به رابطه آنها با فرزندان جلوگیری کند. زوج‌های متاهل باید برای کمک به روند طلاق بر ارتباط همراه با مسئولیت‌پذیری متمرکز باشند.

اگر امیدوار هستید که مصالحه کنید، شریک زندگی‌تان ممکن است درخواست کند تا به تمام تماس‌ها با شخصی را که با او در ارتباط بودید، پایان دهید.

 دوباره اعتماد را ایجاد کنید

اگر تصمیم دارید با شریک زندگیتان سازش کرده و در رابطه بمانید، باید برای جلب اعتماد از دست رفته، راهی برای جبران آن پیدا کنید. همسری که مورد خیانت واقع شده، ممکن است به دنبال درمان فردی باشد تا اطمینان حاصل کند که خیانت دوباره تکرار نخواهد شد. با همسر خود در مورد اتفاقاتی که رخ داده و نقاط عطف آن و در مورد نحوه همکاری با هم برای رسیدن به مصالحه به توافق برسید.

منبع: سلامت

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.