شایع‌ترین مشکلات سرما برای موها

فصل‌های پاییز و زمستان از جنبه‌های مختلفی می‌توانند به موها آسیب برسانند. هوای سرد مستقیما رطوبت موها را کاهش می‌دهد و نه‌تنها باعث خشکی و کدرشدگی آنها می‌شود، بلکه موها را ضعیف می‌کند و احتمال شکنندگی و ریزش آنها را بالا می‌برد.

به گزارش تازه‌نیوز، در این مطلب با شایع‌ترین مشکلات پاییزی و زمستانی برای موها آشنا خواهیم شد.

۱. خشکی و شکنندگی موها

بسیاری از ما فکر می‌کنیم که هرچقدر کف شامپو بیشتر باشد، یعنی از شامپوی بهتری استفاده می‌کنیم. اما کف‌کنندگی شامپو به‌دلیل داشتن سولفات شکل می‌گیرد و درحالی که به پاکسازی موها کمک می‌کند، می‌تواند باعث خشکی و شکنندگی آنها شود.سولفات چربی‌های طبیعی موها را از بین می‌برد و درخشندگی موهای رنگ‌شده را کاهش می‌دهد. شامپوی مصرفی شما نه‌تنها باید بدون سولفات باشد، بلکه باید حاوی کراتین باشد. کراتین به بازسازی موها و ترمیم فولیکول‌های مو کمک می‌کند، درحالی که ظاهر لطیف‌تری هم به آنها می‌بخشد.

۲. شوره و خارش پوست سر

تغییر مداوم دمای محیطی در فصل‌های پاییز و زمستان می‌تواند آسیب‌های زیادی برای موها و پوست سر به همراه داشته باشد و باعث خشکی و خارش آنها شود. شوره سر و خارش پوست سر هم از مشکلات رایج در ماه‌های سرد سال هستند.اگر شوره سر حالت مومی و بزرگ داشته باشد، یعنی موهای شما چرب است و باید از پاکسازی پوست سر شروع کنید. اما اگر شور سر شبیه به دانه‌های ریز و برفی باشد، شوره سر به‌دلیل خشکی به‌وجود آمده است و موها و پوست سر به رطوبت‌رسانی بیشتر نیاز دارند.

۳. وزشدگی موها

وزشدگی موها فقط از نظر ظاهری ناخوشایند نیست، بلکه یکی از نشانه‌های کمبود رطوبت هم به‌شمار می‌رود. پس اگر در پاییز و زمستان با مشکل وزشدگی موها مواجه می‌شوید، حتما از شامپوهای رطوبت‌رسان و نرم‌کننده استفاده کنید تا مشکل خشکی موها و پوست سر را برطرف سازید. محصولات حاوی روغن‌های سبک مانند روغن هسته انگور هم به کنترل وزشدگی موها کمک می‌کنند و درخشش بیشتری به موهای کدرشده می‌بخشند.

۴. موهای ساکن

مشکل موهای ساکن که با چسبیدن موها به کف سر همراه است، از خشکی و آسیب‌دیدگی موها نشات می‌گیرد. برای مقابله با این مشکل باید از روغن‌های مخصوص مو کمک بگیرید. این روغن‌ها بی‌وزن هستند و با روغن‌های طبیعی مو ترکیب می‌شوند تا رطوبت را به موها بازگردانند. افزایش درخشش و لطافت موها همراه با جلوگیری از چسبیدن آنها به کف سر، از دیگر ویژگی‌های این نوع از روغن‌ها است.

۵. کم‌آبی موها

شب‌های سرد پاییزی و زمستانی، رطوبت موها را از بین می‌برد، حتی در اوقاتی که خواب هستید. برای جلوگیری از این مشکل می‌توانید از ماسک‌های پاییزی و زمستانی برای موها کمک بگیرید که خاصیت آبرسانی دارند و سطح سرامیدها در آنها بالا است. استفاده از محصولات نرم‌کننده غلیظ هم آسیب‌های وارشده به موها را ترمیم می‌کند و استحکام را به آنها بازمی‌گرداند.

۶. شکنندگی موها

اگر موهای شما در پاییز و زمستان شدیدا شکننده می‌شوند، مخصوصا در شرایطی که موها را رنگ کرده‌اید، باید از نرم‌کننده‌های بدون نیاز به آبکشی (Leave-In Conditioner) به‌عنوان یک سیستم تقویتی برای موها استفاده کنید. این محصولات از طریق رطوبت‌رسانی می‌توانند از موهای شما محافظت کنند و درخشش بهتری را به موهای رنگ‌شده بازگردانند.

منبع: سلامت

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.