اگر شلغم دوست ندارید برای استفاده از آن این روش‌ها را امتحان کنید

شلغم، یکی از سبزیجات غنی از آنتی‌‌اکسیدان‌‌ها و فیبرهای غذایی است که کالری کمی دارد و مصرف آن به بهبود عملکرد گوارش کمک می‌کند. کاروتنوئیدها و ویتامینC نیز در تحریک سیستم ایمنی و تسهیل دفع مواد زائد موثر است.

به گزارش تازه‌نیوز، به‌رغم فواید عالی این سبزی، بعضی افراد تمایلی به خوردن شلغم ندارند اما بهتر است ۴ پیشنهاد جدید ما را امتحان کنند.

۱. پوره سیب و شلغم
۲ عدد سیب زرد و یک شلغم را پوست بگیرید، خرد کنید و در قابلمه با کمی آب و یک قاشق سوپخوری شکر روی حرارت بگذارید. اجازه دهید با حرارت ملایم ۱۵ دقیقه پخته شوند. پس از اینکه کمی خنک شدند، یک قاشق سوپخوری خامه به آنها اضافه کرده و کاملا له کنید. به این ترتیب پوره آماده خوردن خواهد بود.

۲. کوکو شلغم
یک عدد هویج، یک عدد شلغم و دو عدد سیب‌زمینی را شسته و رنده کنید یا در غذاساز بریزید. سپس ۱ یا ۲ عدد تخم‌مرغ و کمی نمک و فلفل به این مخلوط اضافه کنید و در تابه ای که در آن، کمی روغن ریخته‌اید و کاملا گرم شده، بریزید. همانند دیگر انواع کوکو، پس از اینکه یک سمت کوکو طلایی شد، آن را برگردانید. می‌توانید از انواع سبزیجات مانند اسفناج، پیازچه و… نیز در هنگام سرو آن، استفاده کنید.

۳. شلغم شکم‌پر
چند شلغم را در مقداری آب و نمک ۱۵ دقیقه روی حرارت بگذارید تا پخته اما له نشود. سپس پوست بگیرید و قسمت انتهای آن را جدا کنید. با قاشق کوچک مقداری از گوشته شلغم را خالی کنید. گوشت‌چرخ‌شده یا مرغ پخته و انواع سبزیجات را که از قبل آماده کرده‌اید، درون شلغم بریزید و در سینی فر بچینید. کمی روغن زیتون و پنیر پیتزا روی شلغم‌ها بریزید و سینی را ۱۰ دقیقه در فر با دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد بگذارید.

۴. سالاد شلغم
۲ عدد هویج و ۴ عدد شلغم را به‌شکل نواری برش بزنید و در سینی فر که با کاغذ روغنی پوشانده شده بچینید. یک پیاز کوچک خردشده را نیز اطراف سینی بگذارید. نمک و فلفل بپاشید و سینی را ۲۵ دقیقه در فر با دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد بگذارید. هنگام سرو، کمی آبلیمو و روغن زیتون بریزید و در صورت تمایل با تکه‌های پنیر سفید میل کنید.

منبع: سلامت

بیشتر بخوانید:

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.