«اَبَر مصونیت» چیست و چگونه ایجاد می‌شود؟

بر اساس نتایج بدست آمده پیش بینی می شود افراد مبتلا به کووید-۱۹ که دوز کامل واکسن را نیز زده اند می توانند از مصونیت شدیدی برخوردار گردند.

به گزارش تازه نیوز، بهبودیافتگان از کووید-۱۹ که ابتدا دور واکسن خود را کامل کرده اند ممکن است به «ابر مصونیت» دست یافته باشند که قادر است آنها را در برابر سویه های مختلف مصون دارد. اینها نتیجه گیری های پژوهش جدیدی است که توسط دانشگاه بهداشت و سلامت اورگون صورت گرفته است.

این افراد در مقایسه با پادتن هایی که در افرادی که دو هفته پس از دوز دوم واکسن فایزر ایجاد شده است، به میزان ده برابر پادتن دارند. این امر میتواند نشانه مثبتی حتی برای آینده باشد. پروفسور مارسل کورلین در این رابطه گفت که این به معنای آن نیست که ما به پایان پاندمی رسیده ایم لیکن نشان می دهد که در حال رسیدن به چه نقطه ای هستیم. زمانی که یک بار واکسینه می شوی و سپس در معرض ویروس قرار می گیری احتمالاً در برابر سویه های آینده مصون خواهی بود.

در رابطه با سویه اومیکرون باید گفت که به عقیده کارشناسان به سبب تعداد بسیار جهش هایش نگران کننده تر است. تا این لحظه ۳۲ جهش آن کشف شد. برای مقابله با آن به چه تعداد پادتن اعم از پادتن های طبیعی یا از طریق واکسن نیاز است. در این رابطه به تحقیقات بیشتری نیاز است تا بهتر پی به ویژگی های اومیکرون بببریم.

به موجب تحقیق انجام شده باید گفت که بر اساس نتایج بدست آمده پیش بینی می شود که افراد مبتلا به کووید-۱۹ که دوز کامل واکسن را نیز زده اند می توانند از مصونیت شدیدی برخوردار گردند. چند هفته پیش در خصوص مصونیت افراد بهبود یافته در برابر اومیکرون تردیداتی مطرح شده بود. اما اکنون با این تحقیق به نظر می رسد که این تردید تا حدودی برطرف گردیده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.