راه‌های سِت کردن رنگ‌های پاستلی

رنگ‌های پاستلی از ترکیب ملایم تمامی رنگ‌ها با رنگ سفید بوجود می‌آیند. وقتی رنگ سفید به رنگ پایه اضافه می‌شود، رنگ پایه ملایم‌تر و شکیل‌تر می‌گردد. مثل سبز آبی، زرد کم‌رنگ، نارنجی ملایم، آبی آسمانی و… رنگ‌های پاستلی، ما را به یاد دوران کودکی می‌اندازند.

به گزارش تازه‌نیوز، رنگ‌های پاستلی آرامش‌بخش هستند و خستگی را از تن بیرون می‌کنند! یک لباس در رنگ‌های پاستلی وقتی به‌خوبی با سبک پوشش شما هماهنگ می‌شود، می‌تواند بسیار شیک باشد و توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب ‌کند. درواقع این رنگ‌ها وقتی به درستی با رنگ‌های دیگر سِت می‌شوند، از کنار زیبایی آن‌ها نمی‌توان بی‌تفاوت عبورکرد! در این مقاله به شما توضیح می‌دهیم که رنگ‌های پاستلی،‌ رنگ‌های عجیب و پُر رمز و رازی نیستند بلکه زیبایی و لطافت فوق‌العاده آن‌ها، شما را به معنای واقعی کلمه به وجد خواهد آورد.

۱. سِت کردن یا هماهنگ‌سازی رنگ‌های پاستلی

تطبیق رنگ‌های پاستلی با یکدیگر تکنیک بسیار جالبی ست. این تکنیک شامل استفاده از یک یا چند رنگ پاستلی در یک لباس واحد است. با این حال بهتر است زیاده‌روی نکنید و برای هماهنگی و ظرافت بیشتر، در یک لباس، بیشتر از سه رنگ پاستلی استفاده نکنید. رنگ‌های پاستلی کاملاً با هم ترکیب می‌شوند و به خوبی با هم همخوانی دارند، بنابراین به سادگی می‌توانید اجزای پوشش خود را با این رنگ‌ها هماهنگ کنید.

۲. رنگ‌های پاستلی تک‌رنگ

شما می‌توانید قطعات اصلی پوشش خویش را از یک رنگ پاستلی واحد انتخاب کنید. شما حتی می‌توانید سر تا پا یک رنگ بپوشید اما باید در انتخاب خود خیلی مراقب باشید تا نتیجه‌‌ای خیره‌کننده عایدتان شود! فقط فراموش نکنید که حتماً از قطعات با کیفیت و زیبا کمک بگیرید. برای مثال، اگر تمایل دارید تا پوششی سبزرنگ داشته باشید، دو یا چند طیف از رنگ سبز را در پوشش خود بگنجانید تا به این شکل سایه‌های زیبایی از رنگ سبز را ایجاد کنید و درنهایت استایلی بی‌نظیر و خیره‌کننده داشته باشید. اگر می‌خواهید بلندتر، کشیده‌تر و زیباتر به نظر برسید، حتماً ست تک‌رنگ پاستلی را انتخاب نمایید. اگر برجستگی‌هایی در اندام خود دارید یا در جستجوی این هستید که ظاهری بلندتر داشته باشید، حتماً به تک‌رنگ‌های پاستلی و یک جفت کفش پاشنه بلند مناسب فکر کنید.

۳. رنگ‌های پاستلی و خنثی

رنگ‌های پاستلی، حساس و ملایم هستند و تمایل دارند تا با رنگ‌هایی که آرامش را القا می‌کنند، سِت شوند. بدیهی است که پوشیدن رنگ‌های جیغ یا مشکی با رنگ پاستلی ممنوع نیست، اما مناسب هم نیست!

پیشنهاد می‌کنیم که به ترکیب رنگ‌های پاستلی با رنگ‌های خنثی بیاندیشید. مثل:

خاکستری یا خاکستری رنگارنگ
موشی
سفید
طلایی
شتری

البته، اگر رنگ‌های خنثی‌ای که می‌خواهید با لباس پاستلی خود ست کنید، کاملاً با رنگ‌های ذکر شده در بالا یکسان نیستند، اشکالی ندارد. شما هم‌اکنون آن‌ دسته از رنگ‌های خنثی که به خوبی با رنگ‌های پاستلی ست می‌شوند را می‌شناسید، بنابراین می‌توانید رنگ‌های مناسبی که با رنگ‌های پیشنهادی در بالا همخوانی دارند را انتخاب و با لباس پاستلی خود سِت کنید.

۴. رنگ‌های پاستلی و رنگ سفید

رنگ سفید به خوبی با رنگ‌های پاستلی هماهنگ می‌شود، بنابراین حتماً جزئی از سر و وضع خود را به رنگ سفید اختصاص دهید و یک یا دو قطعه دیگر را به پاستلی. همانطور که گفته شد این نوع رنگ درواقع از اصل با رنگ سفید ترکیب شده‌ است. پس جای تعجب نیست که سفید خیلی خوب به پاستلی می‌آید و با آن کاملاً هماهنگ و سِت است!

به عنوان مثال، شلوار جین پاستلی (سبز دریایی) با یک تی‌شرت ساده سفید سِت زیبایی خواهد شد. برای ظاهری شیک‌تر، می‌توان لباس را با یک کت شلوار مشکی و یک جفت صندل پاشنه‌دار مشکی تکمیل کرد. با این حال، برای این‌که لباس خیلی تیره نشود و ‌هارمونی رنگ‌ها بهم نریزد، انتخاب یک مانتو جلو باز گزینه مناسبی خواهد بود.

فراموش نکنید که رنگ‌های مشکی و تیره برای ست کردن با رنگ‌های پاستلی ایده‌آل نیستند. با این حال، اگر به رنگ مشکلی علاقه‌ای خاص دارید، می‌توانید یکی از اجزای پوشش ظاهری‌تان، مثل مانتو را به رنگ مشکی انتخاب کنید تا خیلی تو ذوق نزند!

۵. رنگ پاستیلی و جین

لباس‌های پاستلی با تکه‌ها یا البسه جین (آبی) بسیار خوب سِت می‌شوند. اگر می‌خواهید ظاهری شیک، راحت و مدرن داشته باشید، این ترکیبی است که برای تمام سنین توصیه می‌شود!

رنگ پاستلی و لوازم جانبی (اکسسوری‌ها)

نکته ۱: می‌توانید کیف و کفش خود را در رنگ‌های خنثی، مثل (خاکستری، موشی، قهوه‌ای و غیره) انتخاب کنید اما به بهانه مدرن و شیک بودن،‌ هرگز رنگ کیف و کفشتان را با هم ست نکنید! همچنین از انتخاب رنگ مشکی برای اکسسوری‌های خود خودداری کنید چون‌ هارمونی استایل شما را به هم خواهدریخت.

مثال‌ها:

کفش‌های نقره‌ای با همه رنگ‌ها (پاستل، خنثی یا تیره) یا برعکس
کفش طلایی با همه رنگ‌ها (پاستل، خنثی یا تیره) یا برعکس

نکته ۲: شما می‌توانید یک ظاهر تک‌رنگ پاستلی انتخاب نمایید فقط دقت داشته باشید که کیف و کفشتان نیز به همان رنگ باشد.

نکته ۳: همچنین می‌توانید اکسسوری‌های رنگارنگی را انتخاب کنید که کاملاً با رنگ لباس شما تضاد دارند. توصیه می‌کنیم از رنگ‌هایی مشابه یکی از رنگ‌های پاستلی به‌کاررفته در لباس خود استفاده کنید و به این شکل، سایه‌های رنگی ایجاد نمایید.

برای مثال اگر سبز پاستلی می‌پو‌شید، سعی کنید لباس خود را با یک کیف دستی یا یک جفت کفش به رنگ سبز خاکی، سبز کاجی، سبز اسفناجی یا سبزی دیگر کامل کنید. جالب است بدانید که سبز خاکی و صورتی پاستلی با هم عالی می‌شوند!!یک بار دیگر خاطر نشان می‌کنیم که از انتخاب یک رنگ واحد برای کیف و کفش خود بپرهیزید، به خصوص اگر رنگ آن‌ها جیغ و پُررنگ است!! اگر می‌خواهید رنگ کفشتان را با کیفتان هماهنگ کنید، حداقل با استفاده از رنگ‌های خنثی یا تکه‌های مشکی و بسیار فانتزی این کار را انجام دهید.

مثال‌ها:

لباس صورتی پاستلی+ کیف پاستلی صورتی+ کفش خاکی یا برعکس
لباس آبی پاستلی+ کفش سرمه‌ای+ کیف زرد یا برعکس
لباس نارنجی پاستلی+ کیف نارنجی+ کفش طلایی

نکته ۴: لباس شما نباید از ۳ رنگ تجاوز کند چون در غیر این‌صورت، ظاهر و تیپ هماهنگی نخواهید داشت! از طرف دیگر، می‌توانید رنگ سیاه یا سفید را به ظاهر خود اضافه کنید: سه رنگ+ سیاه یا سه رنگ+ سفید که دو ترکیب فوق‌العاده زیبایی خواهند بود.

در پایان، می‌بینید که مبحث رنگ‌های پاستلی چیز پیچیده‌ای نیست! و شما هم‌اکنون تمام دانش لازم برای سِت کردن لباس‌های پاستلی را دارا هستید. توضیحات و مثال‌های بالا فقط نمونه‌هایی برای ایده گرفتن هستند. شما، پس از تسلط بر قوانین ترکیب رنگ، قادر خواهید بود تا به بهترین شکل ممکن، ظاهری مطابق با شخصیت و سن خویش طراحی کنید. اما درنهایت این شما هستنید که باید از ظاهر خود راضی باشید و نسبت به آن حس خوبی داشته باشید.

منبع: سلامت

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.