درمان هموروئید در زمستان

افراد در فصل زمستان بیشتر از هموروئید رنج می‌برند زیرا رگ‌های خونی منقبض می‌شوند و گردش خون را مسدود می‌کنند. می‌تواند باعث خارش، درد، ناراحتی، اختلال در حرکت روده و خونریزی شود.

به گزارش تازه‌نیوز، این نکات ساده برای مقابله با هموروئید بد در فصل زمستان ذکر شده است:

۱. نشستن در وان یا تشت

یک درمان مرسوم برای هموروئید است. این درمان ساده را می‌توان با نشستن در آب گرم و کم عمق انجام داد. نشستن به مدت ۱۵ دقیقه به تسکین درد و خارش کمک می‌کند. همچنین به تحریک گردش خون بهتر کمک می‌کند.

۲. غذاهای غنی از فیبر را در رژیم غذایی خود بگنجانید

حرکات مکرر روده می‌تواند منجر به هموروئید شود. با گنجاندن فیبر و مایعات در رژیم غذایی مانند حبوبات، غلات کامل، سبزیجات و میوه‌ها به همراه مصرف مقدار کافی آب می‌توان این حرکات را به طور منظم انجام داد.

۳. در صورت لزوم فوراً از دستشویی استفاده کنید

هر زمان که میل به استفاده از دستشویی ایجاد می‌شود نباید خودداری کرد زیرا به تعویق انداختن اجابت مزاج باعث تشدید یبوست می‌شود. از این رو، استفاده از سرویس بهداشتی بلافاصله در صورت نیاز به جلوگیری از زور زدن و نشستن طولانی مدت کمک می‌کند، که ممکن است باعث شل شدن عضلات رکتوم شود.

۴. ارتفاع

بالا بردن پاها با استفاده از صندلی یا میز، نحوه نشستن فرد روی توالت را تغییر می‌دهد. به تغییر موقعیت رکتوم به نحوی کمک می‌کند که عبور آسان مدفوع را تسهیل کند. و به تسکین درد هموروئید کمک می‌کند.

۵. به طور منظم ورزش کنید

ورزش منظم به فعال نگه داشتن بدن و تناسب اندام کمک می‌کند. گنجاندن یک رژیم ورزشی در روتین روزمره می‌تواند به تحریک حرکت روده کمک کند، که به تسکین علائم هموروئید کمک می‌کند. ورزش منظم بهترین راه برای خداحافظی با بیشتر بیماری‌هاست.

باوری وجود دارد که فقط افراد مسن متعلق به گروه سنی ۶۰ سال و بالاتر از هموروئید رنج می‌برند. اما تحقیقات نشان داده است که افراد، صرف نظر از هر سنی، می‌توانند به این وضعیت پزشکی مبتلا شوند. مردم در مورد هموروئید خجالت می‌کشند و اغلب از تصدیق آن خودداری می‌کنند. زور زدن همراه با یبوست یا اسهال و فشار روی شکم در دوران بارداری می‌تواند منجر به هموروئید شود. یک مشکل بسیار رایج است که افراد با آن روبرو هستند. به یاد داشته باشید که در صورت بدتر شدن وضعیت، به دنبال کمک متخصص باشید.

منبع: سلامت

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.