نتایج آزمون ارشد پزشکی اعلام شد

نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد گروه علوم پزشکی سال ۹۹ به صورت کارنامه در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایرنا، داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی می‌توانند با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی و مشاهده کارنامه نهایی با استفاده از کدرهگیری از نتیجه آزمون خود مطلع شوند.

تعداد قبولی‌های کل کارشناسی ارشد سال ۹۹ گروه علوم پزشکی چهار هزار و ۵۹۰ نفر اعلام شده است.

این آزمون روزهای ۲۳ و ۲۴ مردادماه برگزار شد ۸۱ هزار و ۱۷ نفر در این آزمون ثبت نام کردند که با توجه به شرایط همه گیری کرونا تعداد ۴۶ هزار و ۸۲۴ داوطلب (۵۷.۷۹ درصد) در آزمون شرکت کردند.

از تعداد ۴۶ هزار و ۸۲۴ داوطلب شرکت کننده در آزمون تعداد ۴۲ هزار و ۶۶۱ نفر (۹۱.۱۱ درصد) مجاز به انتخاب رشته / محل شدند و از این میان تعداد ۳۳ هزار و ۳۶۱ نفر (۷۸.۲ درصد) انتخاب رشته محل خود را تکمیل کردند.

ظرفیت پذیرش دانشگاه‌های پذیرنده دانشجو رایگان و شهریه‌ای در دانشگاه‌های علوم پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی و مؤسسات آموزش عالی وابسته به وزارت بهداشت چهار هزار و ۲۰ نفر اعلام شده است.

این مرکز همچنین در اطلاعیه ای در باره پذیرفته شدگان آزمون ورودی کارشناسی ارشد رشته ھای گروه پزشکی سال تحصیلی ١۴٠٠-١٣٩٩ عنوان کرد: ثبت نام هر دانشگاه در یکی از روزهای مشخص شده در بازه زمانی ٧ تا ٢٠ آبان ماه است. نظـر بـه اینکه تمامی دانشگاه ها زمان دقیق و نحـوه ثبـت نـام را در سـامانه اینترنتـی خـود اعـلام می کنند، لازم اسـت تمامی پذیرفته شدگان برای اطلاع از زمان، مکان، مدارک مورد نیاز و نحوه ثبت نام به سامانه دانشگاه پذیرفته شده مراجعـه کنند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.