دید در شب بعد از جراحی لیزیک

به خاطر داشته باشید که کاهش دید در شب شما برای چندین شب پس از انجام عمل لیزیک طبیعی است.

به گزارش تازه‌نیوز، بسیاری از بیماران پس از لیزیک مشکلات موقتی دید در شب را تجربه می‌کنند که گاهی برای روزها، هفته‌ها یا حتی ماه‌ها طول می‌کشد. این اثر موقت کاملا طبیعی است و به احتمال زیاد با گذشت زمان بهبود می‌یابد.

علل

مشکلات رایج پس از لیزیک به دلیل تورم قرنیه هستند. با این حال، برخی از مشکلات دید در شب پس از دوره نقاهت باقی می‌مانند و ممکن است به دلایل زیر باشد:

• عیب انکساری باقیمانده: از جمله به نزدیک بینی، دوربینی یا آستیگماتیسم اشاره دارد. عیب انکساری ممکن است ناشی از پاسخ بیش از حد یا کمتر از حد قرنیه شما به این روش باشد که باعث می‌شود چشمان شما عیوب انکساری را بیش از حد یا کمتر تصحیح کنند.

• بزرگ شدن مردمک چشم: گاهی اوقات پس از لیزیک، مردمک شما به اندازه‌ای بزرگتر از ناحیه درمان واقعی گشاد می‌شود و باعث ایجاد مشکلات مداوم بینایی در شب می‌شود. گاهی اوقات مردمک آنقدر بزرگ می‌شود که نور به داخل چشم می‌گذرد و باعث تابش خیره‌کننده و هاله می‌شود. از آنجایی که مردمک به طور طبیعی در تاریکی بزرگتر می‌شود، اثرات آن در شب بیشتر محسوس است.

• مشکلات فلپ قرنیه: گاهی اوقات فلپ قرنیه تولید شده توسط لیزر پس از تعویض به درستی به چشم نمی‌چسبد. مواردی وجود دارد که کاملاً روی چشم متمرکز نخواهد شد. این مشکلات می‌توانند باعث خم شدن نور به طور نامنظم در نقطه‌ای که قرنیه درمان شده و درمان نشده به هم می‌رسند شود، و باعث مشکلات دید در شب شود.

• فرسایش غیر متمرکز: زمانی اتفاق می‌افتد که لیزر درمانی کاملاً روی مردمک متمرکز نشده باشد. به ندرت اتفاق می افتد، زیرا لیزرهای جدیدتر دارای سیستم‌های ردیابی چشم پیشرفته هستند. در حالی که اثر مضری در طول روز ایجاد نمی‌کند، گاهی اوقات منجر به مشکلات دید در شب می‌شود.

عوامل خطر

برخی از افراد بر اساس ویژگی‌های خاصی از چشمان خود، بیشتر از دیگران پس از لیزیک دچار مشکلات دید در شب می‌شوند. افراد با مردمک بزرگتر و آنهایی که عیوب انکساری بیشتر دارند در معرض خطر بیشتری هستند.

قبل از برنامه‌ریزی برای جراحی، از جراح لیزیک خود در مورد احتمال عوارض خود بپرسید. پزشک می‌تواند خطر شما را تعیین کند و با استفاده از یافته‌ها، عمل لیزیک را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

منبع: سلامت

بیشتر بخوانید:

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.