ابروهایتان را با این روش‌ها تقویت کنید

بر اساس نسخه‌های مادربزرگ‌ها، روغن کرچک تاثیر زیادی در رشد ابروها دارد. اما بدانید که این روغن تنها گزینه پیش‌رو نیست و مواد طبیعی متعددی وجود دارند که به داشتن ابروهایی سالم و زیبا کمک می‌کنند.

به گزارش تازه‌نیوز، ابروهای سالم و پرپشت تاثیر زیادی در زیبایی چهره دارند. با این حال به واسطه اصلاح نادرست یا رنگ کردن و عدم مراقبت صحیح از ابروها ممکن است کم‌پشت شده و آسیب ببینند. درست است که ابروها سریع رشد می‌کنند اما این سرعت رشد متناسب با ژنتیک و شیوه‌های اصلاح ابرو در افراد مختلف متفاوت است.

 

۷ روش طبیعی برای داشتن ابروهای پرپشت

زمانی بود که ابروهای نازک زیبا تلقی می‌شدند اما امروزه ابروهای پهن با ظاهری طبیعی مد شده است. خوشبختانه ترکیبات طبیعی متعددی وجود دارد که باعث افزایش رشد ابروها می‌شوند. البته باید گفت که نتیجه کار در همه یکسان نیست. اما با این حال اگر به دنبال تقویت ابروهایتان هستید می‌توانید به گزینه‌های زیر اعتماد کنید.

رزماری

نتایج پژوهشی که در سال ۲۰۱۳ به چاپ رسیده است نشان می‌دهد که عصاره برگ رزماری می‌تواند به رشد موها کمک کند. بنابراین می‌توان گفت که همین نتیجه را در تقویت ابروها نیز دارد.

برای تهیه این ترکیب به ۳ شاخه رزماری و یک لیوان معادل ۲۵۰ میلی‌لیتر روغن بچه نیازی دارید. کافیست رزماری را آسیاب کنید تا آب آن در بیاید و آن را با روغن بچه مخلوط کنید. سپس این روغن را به ابروها بزنید و اجازه دهید چند دقیقه یا تمام شب را روی ابروهایتان بماند.

پیاز

به عقیده قدیمی‌ها، پیاز ترکیباتی دارد که برای رشد موها و ابروها مفید هستند. برای بهره‌مندی از خواص این ماده غذایی به ۱ عدد پیاز و ۳ قاشق غذاخوری معادل ۴۵ میلی‌لیتر آب نیاز دارید.

کافیست پیاز را رنده کنید و آب آن را بگیرید و با آب مخلوط کنید. سپس آن را با کمک یک گلوله پنبه به ابروهایتان بزنید. حواستان باشد که محلول با چشم‌هایتان تماس پیدا نکند. اجازه دهید این ترکیب به مدت حداقل ۱ ساعت روی ابروهایتان بماند و سپس بشویید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل فولیکول موها را مرطوب کرده و باعث تحریک رشد آنها می‌شود. کافیست مقداری روغن نارگیل را به کمک نوک انگشت‌ها یا یک گلوله پنبه به ابروهایتان بزنید. بهتر است این کار را به مدت چندین هفته و شب‌ها انجام دهید. سپس یک هفته استراحت دهید و دوباره این کار را از سر بگیرید.

روغن زیتون

یک روش کاملا طبیعی دیگر برای تقویت ابروها استفاده از روغن زیتون است. نتایج بررسی‌های متعدد نشان می‌دهند که روغن زیتون سرشار از ترکیباتی به نام «هیدرواکسی تیروزول» است که مانع از تخریب سلول‌های اپیدرم می‌شوند بنابراین می‌توانند به حفظ فولیکول‌های موها کمک کنند.

کافیست یک گلوله پنبه را به مقداری روغن زیتون آغشته کرده و به ابروها بزنید. این کار را به مدت یک ماه و دو بار در روز یعنی صبح و شب انجام دهید.

وازلین

وازلین باعث تغذیه و تقویت عمقی ابروها می‌شود. استفاده از وازلین همچنین یک روش طبیعی است که باعث رشد مژه‌ها نیز می‌شود. معمولا وازلین در هر خانه‌ای وجود دارد و شما می‌توانید با یک قاشق چای‌خوری وازلین ابروهایتان را تقویت کنید.

کافیست روزانه سه مرتبه مقداری وازلین به ابروهایتان بزنید. البته اگر قرار نیست از منزل خارج شوید. برای دستیابی به نتایج بهتر ابروها را با ملایمت ماساژ دهید.

آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا گیاهی پرکاربرد و به اصطلاح بر هر دردی دوا است. حتما از برگ‌های تازه استفاده کنید چون خواص خود را به خوبی حفظ می‌کنند. نتایج بررسی‌هایی که در مجله Recent Parents on Food, Nutrition and Agricultureconfirme به چاپ رسیده است نشان می‌دهد ژل آلوئه‌ورا برای موها مفید است.

بر اساس همین پژوهش این گیاه در ترکیب محصولات آرایشی بهداشتی متعددی استفاده می‌شود چون خواص مرطوب‌کنندگی دارد، تمیزکننده است و باعث پرپشتی موها می‌شود. مقداری ژل آلوئه‌ورا را خارج کرده و به ابروها بزنید.

روغن بادام

روغن بادام خواص زیادی برای پوست دارد. نتایج پژوهشی که در مجله Molecular Sciences به چاپ رسیده است نشان می‌دهد که این روغن طبیعی از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از اشعه‌های ماورای بنفش محافظت می‌کند.

البته خواص روغن بادام به پوست ختم نشده و به رشد و تقویت ابروها نیز کمک می‌کند چون باعث تقویت فولیکول‌ها می‌شود. روغن بادام حاوی امگا۳ است که باعث احیای موها، پوست و ناخن‌ها می‌شود.

کافیست مقداری روغن بادام را با کمک یک گلوله پنبه به ابروها بزنید. بهتر است این کار را شب‌ها انجام دهید و اجازه دهید روغن تمام شب روی ابروهایتان بماند.

 

حرف آخر

با وجود اینکه نمی‌توان ادعا کرد خواص تک‌تک این مواد به‌طور علمی به اثبات رسیده است اما باید گفت که ۱۰۰درصد طبیعی بوده و فواید خوبی دارند. یادتان باشد که صرفا با استفاده منظم و مداوم می‌توانید به نتیجه دلخواهتان برسید. در کنار استفاده از این روش‌های طبیعی بهتر است به شیوه‌های صحیح، ابروها را اصلاح کنید، آنها را با احتیاط شانه بزنید، تغذیه مناسبی داشته باشید و روزانه به میزان بیشتری آب بنوشید.

منبع: سلامت

بیشتر بخوانید:

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.