پنچ تاثیر سفیده تخم‌مرغ روی پوست

سفیده تخم‌مرغ یکی از ترکیبات رایج و البته اصلی اکثر ماسک‌های خانگی برای پوست است.

به گزارش تازه‌نیوز، سفیده تخم‌مرغ ارزش غذایی بالایی دارد. چون حاوی پروتئین و به‌ویژه ویتامین‌های گروه B است. اکثر مردم برای تقویت و رشد موهایشان و درخشندگی آنها از تخم‌مرغ استفاده می‌کنند. خوشبختانه این ماده غذایی در هر خانه‌ای پیدا می‌شود و می‌توانید از آن برای مقابله با چین و چروک پوست و موارد دیگر استفاده کنید.

ترکیبات اصلی سفیده تخم‌مرغ

فواید سفیده تخم‌مرغ برای پوست از ارزش غذایی بالای آن ناشی می‌شود. سفیده تخم‌مرغ عمدتا از آب )۸۰ درصد( و پروتئین‌های باکیفیت تشکیل شده است. علاوه براین، تخم‌مرغ تمام ویتامین‌های مورد نیاز بدن انسان به استثنای ویتامین C را دارا است. این ویتامین‌ها نیز به‌طور ناهمگون بین سفیده و زرده پخش شده‌اند.

در واقع سفیده تخم‌مرغ به دلیل اسیدهای آمینه، ویتامین‌ها و مواد معدنی قابل توجهی که دارد یک ماده طبیعی برای مراقبت، احیا و زیبایی پوست محسوب می‌شود. بنابراین تعجب‌آور نیست که سالیان سال در ترکیب ماسک‌های طبیعی پوست جایگاه مهمی داشته است. سفیده تخم‌مرغ به راحتی با مواد طبیعی دیگر ترکیب می‌شود و به همین دلیل می‌توان به راحتی از آن در تهیه انواع ماسک‌های زیبایی استفاده کرد.

سفیده تخم‌مرغ برای کاهش چین و چروک پوست

گذر عمر تاثیر خود را روی پوست به جا می‌گذارد و به صورت چین و چروک ریز یا عمیق در اطراف چشم‌ها و گوشه لب‌ها جا خوش می‌کند. سفیده تخم‌مرغ با این چین و چروک و خطوط مقابله می‌کند. علاوه‌براین باعث آبرسانی به پوست شده و افتادگی پوست را کاهش می‌دهد. در نتیجه پوست را سفت می‌کند.

برای اینکار به سفیده یک عدد تخم‌مرغ، یک قاشق غذاخوری )معادل ۱۰ گرم( آرد گندم و ۵ قاشق چای‌خوری )معادل ۲۵ گرم( عسل نیاز دارید. قبل از هر کاری صورت خود را با آب ولرم و صابون خنثی بشویید. داخل یک ظرف تمیز سفیده تخم‌مرغ، آرد و عسل را هم بزنید تا کاملا صاف و یکدست شود. خمیر بدست آمده را روی پوست و به‌خصوص مناطقی که چین و چروک دارد پخش کنید و با حرکات دورانی ملایم ماساژ دهید تا لایه‌برداری نیز انجام شود.

بعد از حدود ۱۰ دقیقه صورت خود را با آب ولرم شست‌وشو دهید. سپس به کمک حوله‌ای نرم و به آرامی آن را خشک کنید و در نهایت مقداری کرم مرطوب‌کننده بزنید.

سفیده تخم‌مرغ برای آبرسانی به پوست

هر پوستی نیاز به آبرسانی و رطوبت‌بخشی دارد. با ترکیب سفیده تخم‌مرغ با اندکی روغن نارگیل و عسل می‌توانید یک کرم مرطوب‌کننده با خواص احیاکنندگی خانگی تهیه کنید. برای اینکار به سفیده یک عدد تخم‌مرغ، ۱ قاشق غذاخوری )معادل ۱۶ گرم( روغن زیتون و ۵ قاشق چای‌خوری )معادل ۲۵ گرم( عسل نیاز دارید.

کافیست داخل ظرفی مناسب سفیده تخم‌مرغ را با روغن زیتون بزنید و سپس عسل را اضافه کنید. مواد را به خوبی هم بزنید تا کاملا صاف و یکدست شود. صورت خود را با آب ولرم و صابون خنثی بشویید. ماسک بدست آمده را روی پوست صورت و گردن بزنید و به آرامی و با حرکات دورانی ماساژ دهید. ۱۰ دقیقه صبر کنید و در نهایت صورت و گردن خود را با آب ولرم بشویید. صورت خود را بدون فشار و کشیدن حوله روی آن خشک کنید و در صورت تمایل کمی کرم مرطوب‌کننده بزنید.

سفیده تخم‌مرغ برای کاهش گودی و سیاهی زیر چشم

با وجود اینکه این باور هنوز به‌طور علمی به اثبات نرسیده است اما برحسب باورهای قدیمی زدن سفیده تخم‌مرغ به ناحیه پلک‌ها و دور چشم‌ها به طراوت‌بخشی و جوانسازی این ناحیه و همچنین کاهش خطوط اطراف چشم‌ها و کاهش سیاهی و پف آنها کمک می‌کند. البته برای این منظور لازم است که از این ماسک به‌طور منظم یعنی دو روز یکبار یا هر هفته ۳ مرتبه استفاده شود.

کافیست سفیده یک عدد تخم‌مرغ را بزنید تا کرمی شود. صورت را با آب ولرم و صابون خنثی بشویید و یک لایه از این ماسک را به ناحیه اطراف چشم‌ها و به‌خصوص نواحی گود افتاده و تیره بزنید. ۱۰ دقیقه صبر کنید و در نهایت صورت خود را با آب ولرم بشویید. حواستان باشد که پوست ناحیه اطراف چشم نازک است و در حین خشک کردن باید با ملایمت رفتار کنید.

سفیده تخم‌مرغ برای تمیزی و رفع ناخالصی‌های پوست

سفیده تخم‌مرغ به رفع مشکلاتی از قبیل جوش و همچنین جوش‌های سرسیاه کمک می‌کند. کافیست سفیده یک عدد تخم‌مرغ را را با چنگال بزنید تا یکدست شود. صورت خود را با آب ولرم و صابون ملایم بشویید. مقداری از ماسک را به کمک براش تمیزی روی نوار کاغذی بمالید و آن را روی پوست بینی و همچنین پیشانی، چانه و گونه‌ها فیکس کنید. اجازه دهید نوارها به مدت ۳۰ دقیقه به‌طور کامل خشک شوند. سپس با دقت هر نوار را بکنید. در نهایت پوست خود را بشویید و مقداری کرم مرطوب کننده بزنید.

سفیده تخم‌مرغ برای لایه‌برداری و صافی پوست

با وجود اینکه به‌طور علمی ثابت نشده است که سفیده تخم‌مرغ باعث رفع لک‌های ناشی از نور خورشید می‌شود اما به نظر برخی از متخصصان می‌توانید از سفیده تخم‌مرغ به عنوان مکمل در کنار درمان تجویزی پزشکتان برای رطوبت بخشی و کاهش لک‌های پوستی استفاده کنید.

برای اینکار به سفیده یک عدد تخم‌مرغ و نصف قاشق غذاخوری عسل و چند قطره آب لیموترش نیاز دارید. داخل یک ظرف تمیز سفیده تخم‌مرغ و آب لیموترش را مخلوط کنید و عسل را اضافه کرده و کاملا هم بزنید تا یکدست شود. ماسک را روی پوست تمیز و خشک بزنید. ۱۵ دقیقه صبر کنید و در نهایت صورت خود را با آب ولرم بشویید.

منبع: سلامت

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.