دلایل تورم انگشتان چیست؟

تورم زمانی اتفاق میافتد که مایعات بدن در بافتها یا مفاصل جمع شوند.

به گزارش تازه‌نیوز، گاهی اوقات ممکن است انگشت کوچک پف کرده باشد. یا ممکن است در بیرون آوردن حلقه خود مشکل داشته باشید. یک وعده غذایی نمکی می‌تواند یکی از علل باشد. معمولاً دلیلی برای نگرانی نیست. اما مواقع دیگر، انگشتان و دست‌های متورم می‌تواند نشانه‌ای از یک مشکل سلامتی باشد.

جراحت
ممکن است رباط پاره شده یا انگشت رگ به رگ شده باشد. یا آسیب به تاندون، یا دررفتگی یا حتی شکستگی استخوان. اگر آسیب خیلی بد نیست، یخ، استراحت و داروهای ضد‌درد بدون نسخه ممکن است کافی باشد. اگر نمی‌توانید انگشت خود را صاف کنید، تب دارید یا درد شدید دارید به پزشک مراجعه کنید.

عفونت‌ها

سه موردی که می‌توانند باعث تورم انگشتان شوند عبارتند از:

• هرپتیک ویتلو: عفونت تبخال که باعث ایجاد تاول‌های کوچک، متورم و خونی روی انگشتان می‌شود.

• پارونیشیا: عفونت در پایه ناخن ناشی از باکتری یا قارچ

• فلون: عفونت دردناک پر از چرک در نوک انگشت

اگر عفونت انگشتان به موقع درمان نشود، می‌تواند به سایر قسمت‌های بدن گسترش یابد.

آرتروز
آرتریت روماتوئید پوشش مفاصل را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث تورم، درد و سفتی می‌شود. علائم اغلب ابتدا در مفاصل دست ظاهر می‌شود. و معمولا هر دو دست را درگیر می‌کند.
آرتریت پسوریاتیک می‌تواند افرادی را که به بیماری پوستی به نام پسوریازیس مبتلا هستند، مبتلا کند. اغلب باعث تورم سوسیس مانند در انگشتان دست و پا می‌شود. هر دو نوع آرتریت جدی هستند و بدون درمان می‌توانند باعث آسیب مفاصل و سایر مشکلات بدن شوند.

دارو

برخی از مقصران رایج عبارتند از:

• قرص‌های مسکن بدون نسخه مانند آسپرین، ایبوپروفن و ناپروکسن

• استروئیدها

• داروهای خاص برای دیابت یا فشار خون بالا

• داروهای ضد درد اعصاب مانند گاباپنتین و پره‌گابالین

• درمان‌های هورمونی با استروژن یا تستوسترون

پف کردن انگشتان ناشی از دارو معمولاً یک بیماری جدی نیست. اما اگر نگران هستید با پزشک خود صحبت کنید.

سندرم تونل کارپال
یک عصب فشرده در محلی در مچ دست به نام تونل کارپال است. برخی افراد می‌گویند که انگشتانشان بی‌فایده و متورم شده است. ممکن است احساس درد، سوزن سوزن شدن یا بی‌حسی نیز داشته باشید. قابل درمان است و معمولاً آسیب دائمی ایجاد نمی‌کند.

بیماری کلیوی
کلیه‌های شما از شر مواد زائد و مایعات اضافی بدن خلاص می‌شوند. یکی از اولین نشانه‌هایی که نشان می‌دهد مشکلی وجود دارد، پف کردن انگشتان، پاها و اطراف چشم است. اگر دیابت یا فشار خون بالا دارید، احتمال ابتلا به بیماری کلیوی بیشتر است. این مشکلات را کنترل کنید تا از کلیه‌های خود محافظت کنید یا از بدتر شدن بیماری جلوگیری کنید.

منبع: سلامت

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.