علائم حمله قلبی در زنان را بدانید

حملات قلبی ممکن است در زنان متفاوت از مردان باشد. علائم در زنان معمولاً ظریف‌تر است و باعث می‌شود بسیاری از زنان و پزشکان آن‌ها را کم اهمیت جلوه دهند یا درمان را به تاخیر بیندازند.

به گزارش تازه‌نیوز، به عنوان مثال، در حالی که درد قفسه سینه یک علامت کلاسیک است که با کاهش جریان خون به قلب مرتبط است، بسیاری از زنانی که دچار حمله قلبی می‌شوند، درد قفسه سینه ندارند.

 برخی دیگر احساس سوزشی را تجربه می‌کنند که به راحتی می‌تواند با سوزش سر دل اشتباه گرفته شود. علائم حمله قلبی در زنان همچنین شامل مواردی است که تصور نمی‌شود بلافاصله به قلب نسبت داده شوند، مانند حالت تهوع.

احساس سوزش یا حساسیت
آنژین معمولاً به عنوان درد قفسه سینه توصیف می‌شود که ممکن است به فک یا شانه تابش کند. در مردان، این حالت معمولا تطابق دارد اما بسیاری از زنان مبتلا به آنژین به هیچ وجه احساس ناراحتی در قفسه سینه ندارند. 
در عوض، آنها احساس گرما یا سوزش یا حتی حساسیت به لمس را گزارش می‌کنند که ممکن است در پشت، شانه‌ها، بازوها، گردن، بالای شکم یا فک باشد.

استفراغ یا ضعف بدون درد قفسه سینه
برای زنانی که دچار حمله قلبی می‌شوند، حالت تهوع، استفراغ، سوء‌هاضمه، تنگی نفس، یا خستگی ناگهانی و شدید اما بدون درد قفسه سینه، غیر‌معمول نیست.

حملات قلبی خاموش در زنان
یک زن ممکن است دچار حمله قلبی شود و نداند. به عنوان حمله قلبی خاموش شناخته می‌شود. آن را “بی‌صدا” می‌نامند زیرا علائم می‌توانند آنقدر مختصر و خفیف باشند که به سختی متوجه آنها شوید یا آنچه را که احساس می‌کنید به موردی کمتر جدی مانند سوزش سر دل نسبت دهید.

زنان تمایل دارند علائم خود را حداقل بپندارند
مطالعات نشان می‌دهد که زنان نسبت به مردان کمتر از علائم قلبی خود شکایت می‌کنند، بنابراین ممکن است به پزشک نسبت به علائمی که واقعاً نباید نادیده گرفته شود، هشدار ندهند.

چه زمانی زنان باید برای علائم احتمالی حمله قلبی به دنبال کمک پزشکی باشند؟

اگر هر یک از علائم حمله قلبی زیر را در زنان تجربه کردید، فوراً با اورژانس تماس بگیرید:

• تنگی نفس بدون دلیل که بیش از پنج تا 10 دقیقه طول بکشد

• تهوع شدید ناگهانی، استفراغ یا سوء‌هاضمه

• تعریق ناگهانی بدون دلیل

• خستگی شدید یا ضعف ناگهانی و بدون دلیل

• از دست دادن هوشیاری یا غش

• احساس ناگهانی، غیرقابل توضیح و وحشتناک عذاب

مهم است که به بدن خود گوش دهید و از غرایز خود پیروی کنید. اگر فکر می‌کنید ممکن است دچار حمله قلبی شده باشید، خود را معاینه کنید و فورا به پزشک مراجعه کنید.

منبع: سلامت

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.