مقابله با عفونت گوش میانی

اگر شما یا فرزندتان عفونت گوش دارید یا گوش درد را تجربه می‌کنید، مقابله با درد و علائم مرتبط با آن گاهی اوقات می‌تواند مشکل باشد. شاید دانستن این نکته مفید باشد که حتی در مورد عفونت‌های مکرر گوش، اکثر کودکان از این وضعیت خارج می‌شوند. کارهایی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید تا درد کودک خود را کاهش دهید، برای کمک به گذراندن دوره 24 ساعته قبل از اینکه آنتی‌بیوتیک‌ها فرصتی برای اثرگذاری داشته باشند.

به گزارش تازه‌نیوز،  گوش درد به دلایل مختلفی ممکن است رخ دهد. خوشبختانه می‌توانید اقداماتی را انجام دهید تا فرزندتان تا حد امکان راحت باشد. برای یک دوره معمول عفونت گوش، به جز استراحت کردن، هیچ گونه تسکین فیزیکی دیگری نخواهید داشت. با این حال، اگر کودک از عفونت‌های مکرر گوش رنج می‌برد، ممکن است لازم باشد گفتار و شنوایی او را زیر نظر داشته باشید.

پزشک عمومی یا متخصص گوش، حلق و بینی می‌تواند کودک را از نظر اوتیت میانی مزمن یا وجود مایع در گوش ارزیابی کند.

درمان فرزندتان با استامینوفن یا ایبوپروفن در شروع عفونت گوش نجات بخش خواهد بود. همچنین استفاده از یک پارچه گرم یا خنک روی گوش آسیب دیده مفید خواهد بود. همچنین در این مدت باید:

• از ورود آب به داخل گوش جلوگیری کنید

• از تمیز کردن موم گوش خودداری کنید

• از گذاشتن چیزی مانند سواب پنبه در گوش خودداری کنید

حواس پرتی یک تکنیک عالی است، بنابراین اجازه دادن به بچه‌ها برای تماشای فیلم مورد علاقه یا شرکت در فعالیت دیگری که می‌تواند ذهن آنها را از ناراحتی دور نگه دارد، ممکن است مفید باشد.

در بسیاری از موارد، عفونت گوش نیاز به تجویز آنتی‌بیوتیک دارد. این داروها بهترین کار را برای کاهش مدت زمانی که کودک شما بیمار است در صورت تجویز مناسب انجام می‌دهند. این بدان معنی است که آنها طبق دستور، به موقع و برای تمام مدت زمانی که پزشک دستور داده است، داده می‌شوند.

مراقب عوارض جانبی منفی یا علائم واکنش آلرژیک مانند کهیر یا بثورات پوستی کودک خود باشید و در صورت نگرانی به پزشک خود اطلاع دهید.

همچنین ممکن است نیاز به قطره گوش مناسب باشد. از فرزندتان بخواهید به پهلو دراز بکشد و گوش آسیب دیده را به سمت بالا بکشید و سپس به آرامی لاله گوش را به سمت بیرون و پایین بکشید. کودک خود را چند دقیقه در این وضعیت نگه دارید تا قطره‌های گوش عمل کنند.

اگر به نظر می‌رسد که فرزند شما خوب نمی‌شود یا به نظر می‌رسد که تعداد زیادی از عفونت‌های گوش دارد، بهتر است به یک پزشک گوش، حلق و بینی مراجعه کنید.

منبع: سلامت

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.