اگر سرفه کودک متوقف نمی‌شود چه کاری باید انجام داد؟

وقتی چیزی ریه یا گلو ما را تحریک می‌کند، در پاسخ به آن سرفه می‌کنیم.

به گزارش تازه‌نیوز، برخی از دلایل رایج که ممکن است کودک شما سرفه کند عبارتند از:

• بیماری

• آلرژی

• ریفلاکس معده به مری

• سیاه سرفه

• آسم

در بیشتر موارد وقتی کودک سرفه می‌کند، نیازی نیست که به پزشک مراجعه کنید. با این حال مواقعی وجود دارد که قطعاً نباید منتظر بمانید مانند وقتی که کودک زیر 3 ماه سن دارد یا زمانی که سرفه با تب بالا یا علائم مشکل تنفسی همراه است.

متاسفانه اکثر قریب به اتفاق داروهای رایج برای سرفه، برای مصرف کودک بی‌خطر در نظر گرفته نمی‌شوند. اینها عبارتند از شربت‌های سرفه، ضد‌احتقان‌ها، قرص‌ها و خلط‌آورها هستند. در عوض، یکی از این درمان‌های خانگی را امتحان کنید

• مایعات مصرف کنید. اگر کودک شما خیلی کوچک است، این به شیر مادر یا شیر خشک محدود می‌شود، اما به نوزادان بزرگتر از 6 ماه می‌توان آب، آبگوشت، بستنی یا حتی میوه‌هایی با محتوای آب بالا مانند هندوانه داد. سرفه‌ها اغلب زمانی که گلو خشک می‌شود مداوم می‌شوند، بنابراین آبرسانی می‌تواند کمک کند.

• وضعیت کودک خود را تغییر دهید. چه کودک شما به دلیل خلط سرفه کند یا از رفلاکس اسید معده، دراز کشیدن می‌تواند آن را بدتر کند. در طول روز، اگر مشکل مخاطی وجود دارد، به کودکتان اجازه دهید زمان بیشتری را در حالت ایستاده بگذراند.

• از درمان‌های مکمل استفاده کنید. مجرای بینی کودک خود را به آرامی با آب نمک بشویید تا مواد محرک را از بین ببرید و اگر کودک به اندازه کافی بزرگ شده است، یک قاشق کوچک عسل به او بدهید تا گلوی او را بپوشاند. هرگز به نوزاد زیر یک سال عسل ندهید.

• از بخار استفاده کنید. قرار دادن یک مرطوب‌کننده در اتاق کودک در هنگام خواب می‌تواند با مرطوب کردن مجاری تنفسی و تسکین سوزش، سرفه‌های مداوم را کاهش دهد.

اگر کودک شما هنوز سرفه می‌کند، مهم است که روی دلیل سرفه تمرکز کنید زیرا ممکن است نیاز داشته باشید که زمان بیشتری به او بدهید تا از سیستم خود خارج شود.

به عنوان مثال، اگر کودک شما سرماخوردگی دارد که باعث سرفه می‌شود، ممکن است مدت زیادی پس از برطرف شدن بیماری باقی بماند، گاهی اوقات دو یا سه هفته! اگر سرفه ناشی از بیماری بیشتر از آن طول بکشد، باید با پزشک خود تماس بگیرید.

اگر منبع آن را نمی‌دانید، سرفه‌ای که بیش از ۱۰ روز طول می‌کشد باید توسط متخصص اطفال کودک ارزیابی شود. سرفه‌هایی که بدون هیچ گونه بیماری آشکاری اتفاق می‌افتد، می‌تواند به آسم، آلرژی یا مشکلات گوارشی اشاره کند که همگی نیاز به درمان توسط پزشک دارند.

منبع: سلامت

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.