چرا سرفه شما در شب بدتر می‌شود؟

استراحت یکی از مهم‌ترین راه‌هایی است که بدن شما با عفونت‌ها مبارزه می‌کند. از قضا، استراحت کافی نیز می‌تواند سخت‌ترین کار باشد. بعد از یک روز طولانی دراز می‌کشید، اما متوجه می‌شوید که نمی‌توانید سرفه را متوقف کنید. درست زمانی که بیشتر به خواب نیاز دارید، سرفه شما بدتر می‌شود.

به گزارش تازه‌نیوز، دلایل متعددی برای اینکه چرا سرفه در شب بدتر می‌شود وجود دارد، عامل شماره یک ساده است: جاذبه. وقتی دراز می‌کشیم، مخاط به طور خودکار شروع به تجمع می‌کند. بهترین راه برای مقابله با این کشش گرانشی، ارتفاع است.

علاوه بر این، برخی افراد به دلیل رفلاکس اسید معده دچار سرفه‌های شبانه می‌شوند. هنگامی که افراد به پشت خوابیده‌اند، اسید معده آنها به راحتی بالا می‌آید و متعاقبا وارد مجاری تنفسی می‌شود که باعث سرفه می‌شود.

برای جلوگیری از این امر باید دو ساعت قبل از خواب از خوردن غذا خودداری کنید، از غذاهایی که می‌توانند باعث رفلاکس شوند (مانند شکلات، قهوه، غذاهای تند و چرب، لبنیات پرچرب) اجتناب کنید و سر تخت خود را بالا نگه دارید.

هوای خشک محیط خواب می‌تواند بینی و گلو که از قبل تحریک شده را تشدید کند و سرفه شبانه شما را بدتر کند. برای تسکین می‌توانید از یک مرطوب‌کننده استفاده کنید تا رطوبت را به هوا برگرداند و تنفس را آسان‌تر کند، اما مطمئن شوید که به درستی از دستگاه مراقبت کنید.

رطوبت‌سازها همیشه ایمن نیستند. اگر آبی که در آن می‌ریزید استریل نباشد، خطر برگشت میکروب‌ها به هوا یا ایجاد بیماری‌های دیگر را دارید.

سایر عوامل مرتبط با محیط خواب شما که ممکن است در بدتر شدن سرفه نقش داشته باشد شامل وجود هاگ‌های کپک، گرد و غبار، حیوانات خانگی یا سایر آلرژن‌های بالقوه است.

اکثر سرفه‌های مرتبط با سرماخوردگی و آنفولانزا برای پاکسازی احتقان از ریه‌ها و مجاری تنفسی مفید هستند. اما خوابیدن نیز برای خوب شدن مهم است. در اینجا نکاتی برای متوقف کردن سرفه‌های شبانه آورده شده است:

• قطره سرفه. قبل از خواب از آن استفاده کنید تا سرفه خشک (سرفه‌ای که مخاط تولید نمی‌کند) را کاهش دهید و گلویتان را تسکین دهید.

• مایعات بنوشید. حتماً در طول شب قبل از خواب مقدار زیادی مایعات بنوشید. مایعات به رقیق شدن مخاط گلو کمک می‌کنند و مایعات گرم تسکین‌دهنده هستند.

• مقداری عسل بخورید. افزودن عسل به مایعات گرم مانند آب یا چای، یا مصرف یک یا دو قاشق غذاخوری، فواید کمی در کاهش سرفه دارد. هرگز به کودکان زیر ۱ سال عسل ندهید، زیرا در موارد نادر می‌تواند باعث بوتولیسم نوزاد شود.

• داروی ضد‌سرفه را امتحان کنید. داروهای ضد‌سرفه شبانه معمولاً حاوی آنتی‌هیستامین هستند که باعث می‌شود احساس خواب‌آلودگی کنید.

منبع: سلامت

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.