۵ دلیل خوب برای اینکه شب‌ها ماسک مو بگذارید

هیچکس از موی پرپشت، براق و سالم بدش نمی‌آید. اما گاهی کمبود وقت باعث غفلت از آنها می‌شود.

به گزارش تازه‌نیوز، اکثر افراد به دلیل مشغله‌های روزمره زمان کافی برای انجام روتین کامل مو مانند گذاشتن ماسک، شامپو و در نهایت نرم‌کننده مو را ندارد. چون کارهای روزمره وقت‌گیر بوده و زمان کافی برای رسیدگی به زیبایی موها باقی نمی‌گذراد. بنابراین توصیه می‌شود از شب‌ها و زمان خواب برای گذاشتن ماسک مو استفاده کنید.

 

در ادامه ۵ مزیت استفاده شبانه از ماسک مو را عنوان می‌کنیم.

 

صرفه‌جویی در زمان

بدون شک اولین مزیت ماسک شبانه برای موها صرفه‌جویی در وقت است. کافیست قبل از خواب ماسک را به موها بزنید و ببندید و بخوابید. صبح روز بعد نیز برحسب عادت حمام بروید و موهایتان را شامپو بزنید. بنابراین لزومی ندارد قبل از حمام روزانه حساب و کتاب کنید که ماسک باید ۳۰ دقیقه روی موهایتان بماند و از ترس دیر کردن از خیر آن بگذرید.

 

استفاده بهینه از خواص ماسک مو

اینکه ماسک شبانه مدت زمان طولانی روی موها می‌ماند صرفا یک مسئله زمانی نیست. اینکار باعث می‌شود که ماسک ساعت‌ها روی سر بماند بنابراین بیشتر و بهتر جذب موها می‌شود. شب‌ها قبل از خواب ماسک را بزنید و با حوله‌ای که با سشوار گرم کرده‌اید ببندید. در این‌صورت فلس‌های مو به خوبی باز شده و خواص ترکیبات ماسک را به خوبی جذب می‌کند. بنابراین موها به خوبی تغذیه می‌شوند.

 

افزایش خواص ماسک مو

زمانی که اجازه می‌دهید ماسک مو یک شب کامل روی سرتان بماند ترکیبات آن بهتر جذب پوست سر می‌شوند و ترکیبات فعال آن نیز بیشتر آزاد می‌شوند. بنابراین اثرگذاری ماسک مو به بیشترین میزان خود می‌رسد در نتیجه نیازی نیست که هر روز ماسک مو بگذارید. در این‌صورت یک تا دو بار در هفته کافیست.

 

لذت خودمراقبتی

رفتن به رختخواب با موهایی آغشته به ماسک و حوله گرمی که روی موها پیچیده شده لذت‌بخش است و حس رسیدن به سلامتی و زیبایی و حس خوشایندی در بدن ایجاد می‌کند. در این‌صورت نه‌تنها در زمان صرفه‌جویی می‌کنید و از خواص ماسک بیشترین استفاده را می‌برید، بلکه بدن‌تان به دلیل حس خودمراقبتی به آرامش دلپذیری می‌رسد.

 

حس خوب موهای فرفری

اگر موهای مجعد و فرفری دارید از ماسک شبانه غافل نشوید. لازم است که ماسک را روی موهای مرطوب بزنید. اینکار موثرتر از یک ماسک ۵ دقیقه‌ای روی موهای خیس در حمام خواهد بود. بعد از زدن ماسک، موهای خود را با دستمال میکروفایبر ببندید.

صبح روز بعد موهایتان هیدراته، نرم، درخشان و با فرهای زیبا خواد بود. بهتر است از بالشت‌های ابریشمی استفاده کنید. چون بالشت‌هایی با روکش‌های نخی تمام رطوبت موها را جذب می‌کند.

منبع: سلامت

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.