علل زانو درد در شب چیست؟

زانو درد در شب یک ناراحتی رایج است که می‌تواند در اثر آسیب، آرتریت، بورسیت، نقرس و موارد دیگر ایجاد شود. این درد هنگام خواب نه تنها ناامید‌کننده است، بلکه می‌تواند منجر به بی‌خوابی ناشی از درد شود که شما را در طول روز خسته کند.

زانوی دونده
که تاندونیت کشکک نیز نامیده می‌شود، یکی از شایع‌ترین علل زانو درد در ورزشکاران است. در بیشتر موارد علائم آن پس از چند هفته استراحت و مصرف مسکن‌های بدون نسخه در صورت نیاز از بین می‌رود.

آرتروز
علائم آن موقتی نیستند و یک بیماری مزمن است. متاسفانه، هیچ درمانی برایش وجود ندارد، زیرا هیچ راهی برای ترمیم یا جایگزینی کامل بافت مفصل آسیب دیده یا فرسایش‌یافته وجود ندارد.

روماتیسم مفصلی
یک بیماری خودایمنی مزمن است که مفاصل متعدد در سراسر بدن از جمله مفاصل زانو را تحت تاثیر قرار می‌دهد. درمانی برای این بیماری وجود ندارد اما چندین گزینه درمانی از جمله داروها، کاهش فشار مفاصل، فیزیوتراپی و کاردرمانی و جراحی وجود دارد.

آرتریت پس از سانحه
پس از آسیب به زانو ایجاد می‌شود. به عنوان مثال، شکستگی استخوان ممکن است به سطح مفصل آسیب برساند. پارگی مینیسک و آسیب‌های رباط می‌تواند باعث بی‌ثباتی و ساییدگی اضافی در مفصل زانو شود. همه این صدمات می‌تواند سال‌ها پس از آسیب منجر به آرتروز شود. افراد ممکن است با تغییرات آب‌و‌هوا یا در طول دوره‌های طولانی استراحت مانند خواب شبانه درد بیشتری را تجربه کنند.

بورسیت
می‌تواند باعث تورم دردناک روی کاسه زانو یا کنار زانو شود. مانند زانوی دونده می‌تواند به روش‌های مختلف تحریک شود. شایع‌ترین علت آن فشار بیش از حد به زانو است، مانند زانو زدن یا چمباتمه زدن بدون استفاده از زانوبند یا بریس برای حمایت.

نقرس
شکل دردناکی از آرتریت التهابی است که معمولاً انگشت شست پا را درگیر می‌کند، اما می‌تواند در هر مفصلی از جمله زانو ایجاد شود. عودهای آن به طور ناگهانی شروع می‌شوند و می‌توانند روزها یا هفته‌ها ادامه داشته باشند و پس از آن هفته‌ها، ماه‌ها یا سال‌ها بهبودی ادامه یابد.

درد رشد
یکی از علل شایع زانو درد در نوجوانان در حال رشد، بیماری ازگود-شلاتر نامیده می‌شود. واقعا یک بیماری نیست، التهاب ناحیه درست زیر زانو که در آن تاندون کاسه زانو به استخوان ساق پا می‌چسبد، است. معمولاً استراحت، یخ و داروهای مسکن بدون نسخه، همراه با تمرینات کششی و تقویتی، به مرور زمان این زانو درد را تسکین می‌دهد.

سایر آسیب‌ها و شرایط زانو
از آنجایی که زانو بزرگترین مفصل بدن شماست، مستعد آسیب و کشیدگی است. اگر زمین بخورید یا به زانوی خود ضربه بزنید، ممکن است درد ناشی از کبودی را تجربه کنید. اگر هر یک از سه استخوان زانو بشکند، ممکن است ضعف، درد شدید یا احساس ضربان عمیق را تجربه کنید.

منبع: سلامت

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.