آغاز فرایند انتخابات؛ نمایندگان ناگهان نگران نان، گوشت، مرغ و سفره مردم

نمایندگان ناگهان حامی مردم شدند؛ دغدغه یا فریب؟!

مجلسی که در ماه های گذشته در مقابل افزایش قیمت کالاهای اساسی برخلاف مصوبه خودش عملا کاری نکرده چطور در این روزها ناگهان حامی مردم زیر خط فقر شده است؟

به گزارش تازه‌نیوز، صراط نیوز نوشت: امروز همزمان با آغاز فرایند انتخابات مجلس شورای اسلامی، بسیاری از نمایندگان پارلمان نطق های قرایی در خصوص مرغ، گوشت، احتیاجات اولیه و از بین رفتن سفره مردم سر دادند.

فرایند انتخابات امروز با دستور وزیر کشور آغاز شد و از فردا قرار است پیش ثبت نام نامزدها به مدت یک هفته انجام شود. به این ترتیب نمایندگان فعلی مجلس که عمدتا برای دور بعدی نیز کاندیدا خواهند شد و به رای مجدد مردم نیاز دارند، تعارف را کنار گذاشته و ضمن حمله به مسئولان دولتی، از کوچک شدن سفره مردم انتقاد کردند.

مثلا علیرضا سلیمی، عضو هیات رئیسه مجلس با انتقاد از افزایش بی رویه قیمت مرغ در کشور، گفته: قیمت مرغ پر کشیده است و مطالبات کشاورزان گندمکار نیز پرداخت نشده است.

حسینی‌کیا نماینده سنقر هم گفته دولت هنوز مطالبه گندم‌کاران کرمانشاه را پرداخت نکرده و خواستار برگزاری کارگروه یا جلسه‌ای با دولت به منظور رسیدگی هر چه سریعتر به این مطالبه کشاورزان شد.ه است.

سبزی، نماینده مردم ساوه هم با تذکر به دولت مبنی بر اینکه باید هرچه سریع تر فکری به حال گرانی کالاهای اساسی کند، خواستار رسیدگی به وضعیت حقوقی بازنشستگان شده است.

غلامحسین کرمی نماینده دشتی در مجلس با نطقی تند و تیز به تیم اقتصادی دولت تاخته و گفته است: تورم کمرشکن زندگی را برای مردم سخت کرده است، ما از تأمین گوشت مرغ برای سفره مردم گذشتیم، مردم برای تأمین نان و دارو نیز مشکل دارند.

ارکانی نماینده نیشابور هم که این روزها پر نطق و پر مصاحبه شده اظهار داشت: به افرادی که زیر کولر نشسته و در فضای مجازی برای ملت و خانه ملت تعیین تکلیف می‌کنند، عرض می‌کنم که از حباب مجازی خود خارج شده تا این نمایندگان مجلس دست شما را گرفته و به دل شهرستان‌ها و روستاهای حوزه انتخابیه خود ببرند تا متوجه شوید، دغدغه و مشکلات اصلی مردم چیست تا بفهمید مردم از سیاست‌زدگی و دفاع شما از ناکارآمدی، خسته شده‌اند.

این مطالب را هم بخوانید:

حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان حتی پا را فراتر گذاشته و عملکرد دولت در دو سال گذشته را زیر سوال برده و گفته است: سفره مردم کوچک نشده بلکه خالی شده است.

علی اصغر عنابستانی نماینده سبزوار هم که بیش از هر موضوعی با ماجرای درگیری اش با سرباز راهنمایی و رانندگی شناخته می شود، با انتقاد از افزایش قیمت نان در برخی مناطق کشور خطاب به تیم اقتصادی دولت، گفته است: نان آخرین سنگر معیشتی مردم را خراب نکنید.

انتقادات نمایندگان در حوزه های دیگر نیز امروز ادامه داشت. البته بیان این موضوع بدان معنا نیست که نمایندگان در گذشته هیچ انتقادی به دولت نداشتند. بلکه پررنگ شدن انتقادات از دولتی ها در حوزه تامین کالاهای اساسی و اختیاجات اولیه مردم همزمان با آغاز فرایند انتخابات قابل توجه است.

مجلسی که در ماه های گذشته در مقابل افزایش قیمت کالاهای اساسی برخلاف مصوبه خودش عملا کاری نکرده، در مقابل افزایش قیمت خودروهای مونتاژی توسط شورای رقابت با وجود مخالفت رییس جمهور سکوت اختیار کرده، چطور در این روزها ناگهان حامی مردم زیر خط فقر شده است؟ البته همین حمایت هم فعلا در حد حرف است و فعلا شاهد تصویب قانون یا اعمال نظارتی که بتواند فشار اقتصادی را از روی مردم کم کند نیستیم.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.