چگونه شیشه را در ۴ مرحله از پای خود خارج کنید

به راحتی و به طور تصادفی می‌توانید روی شیشه شکسته شده پا بگذارید و تکه‌ای از آن در پای شما فرو رود. اما نگران نباشید، به سرعت و ایمن در خانه می توانید با چند ابزار ساده آن را خارج کنید.

به گزارش تازه‌نیوز، نگران نباشید، به سرعت و ایمن در خانه می توانید با چند ابزار ساده آن را خارج کنید.

• آب و صابون

• موچین

• سوزن (مانند سوزن خیاطی)

بهتر است خرده شیشه را هر چه سریع‌تر بیرون بیاورید تا احتمال عفونت کمتر شود و آسانتر باشد.

قبل از لمس پا یا خرده شیشه، باید دستان خود را با آب گرم و صابون بشویید. سپس پا را با آب گرم و صابون بشویید. 

برای آن قسمت می‌توانید از پارچه تمیز یا دستمال کاغذی استفاده کنید. به آرامی خشک کنید. سپس موچین و سوزن را تمیز کنید تا از ابزار کثیف عفونت نگیرید. برای این کار، مقدار کمی آب را به جوش آورید، سپس انتهای موچین و سوزن را در آب در حال جوش فرو کنید. بعد آنها را با یک پد الکلی پاک کنید.

بلافاصله پس از استریل کردن موچین، آماده استفاده از موچین باشید. آن را روی پیشخوان یا زمین قرار ندهید زیرا می‌تواند باعث ایجاد باکتری روی آن شود. در صورت نیاز، در حین استفاده می‌توان آن را روی یک حوله کاغذی تمیز قرار داد.

اگر می‌بینید که خرده شیشه از پوست پا بیرون زده، باید بتوانید آن را با موچین بیرون بیاورید. قسمتی را که بیرون زده است بگیرید و با همان زاویه‌ای که به داخل پا رفته است، بکشید. این کار مهم است زیرا اگر در زاویه دیگری بکشید، شیشه ممکن است بشکند.

سعی نکنید پوست خود را برای بیرون آوردن خرده شیشه فشار دهید زیرا این کار می‌تواند باعث شکسته شدن شیشه به قطعات کوچک‌تر شود. 

اگر بیرون نمی‌آید (یعنی خرده شیشه کاملاً زیر پوست است) برای بیرون آوردن آن باید از سوزن استریل شده استفاده کنید. سوزن را بردارید و به آرامی پوستی را بخراشید تا جایی که قسمتی از لیوان بیرون زده است، سپس می‌توانید از موچین برای بیرون کشیدن آن استفاده کنید.

پس از بیرون آوردن آن، برای جلوگیری از عفونت، ناحیه آسیب دیده را دوباره با آب گرم و صابون بشویید. ناحیه مورد نظر را با یک پارچه تمیز خشک کنید و سپس یک بانداژ روی آن قرار دهید تا هر چیز دیگری محل را آلوده نکند.

در موارد زیر مراقبت‌های پزشکی ممکن است ضروری باشد:

• شیشه خیلی عمیق است و نمی‌توانید با موچین و سوزن به آن برسید.

• پوست اطراف آن بسیار ملتهب به نظر می‌رسد و قرمزی، تورم یا چرک را مشاهده می‌کنید.

• خرده شیشه زیر ناخن پا یا دست است و نمی‌توانید با موچین به آن برسید.

• خرده شیشه باعث خونریزی زیاد شده است.

قبل از مراجعه به پزشک، گاز را روی زخم بگذارید و پای خود را با یک باند یا پارچه تمیز به دقت بپیچید. اینگونه مطمئن می‌شوید که زخم در حین انتقال تمیز می‌ماند.

منبع: سلامت

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.