توصیه‌هایی برای کنترل استرس والدین در سال تحصیلی جدید

سال تحصیلی جدید به زودی آغاز خواهد شد و این آغاز دوباره با استرسی خاص برای والدین، مربیان و همچنین دانش‌آموزان همراه است اما بهترین شیوه مدیریت استرس پیشگیری از آن است. یادتان باشد که تصمیمات لحظه آخری معمولا منشا استرس و پنیک‌های شدید است. اما خوشبختانه می‌شود با توصیه‌های ساده‌ای با این استرس‌های رایج مقابله کرد.

به گزارش تازه‌نیوز، همه ما به‌عنوان والدین با این احساس آشنایی داریم: پیدا کردن مدرسه مناسب، آماده کردن کودکان برای رفتن به مدرسه، تلاش برای تهیه صبحانه و میان‌وعده‌های مقوی برای مدرسه، رسیدگی به تکالیف مدرسه، بی‌خوابی‌های شب‌های امتحان و امتحاناتی که به نظر پایانی ندارند، جزو دغدغه‌های همیشگی بوده و هستند.

 

روز خود را از قبل برنامه‌ریزی کنید

چند دقیقه وقت بگذارید و فهرستی از کارهایی که باید روز بعد انجام دهید تهیه کنید. وقتی که از روز قبل برنامه‌ریزی کنید تصویر واضحی از کارها خواهید داشت. این مسئله نه‌تنها باعث ساماندهی کارهایتان می‌شود بلکه باعث می‌شود روز خود را با اراده و احساس کنترل بهتر امور آغاز کنید.

 

برنامه خواب خانواده را تنظیم کنید

سعی کنید قبل از شروع مدرسه، خواب خود و فرزندانتان را تنظیم کنید. به این معنی که حتی آخرهفته‌ها نیز راس ساعت مشخصی بخوابید. چرخه خواب منظم برای داشتن انرژی کافی برای شروع یک روز خوب و همچنین بهبود وضعیت روحی روانی خانواده موثر است. چند روز قبل از شروع مدارس ساعت خواب کودکان را جلو بکشید و آنها را زودتر بخوابایند.

 

تکانی به بدن خود بدهید

برای اینکه همیشه سالمتر و شادابتر باشید ورزش منظم را در برنامه زندگی خود بگنجانید. کودکان را از مزایای ورزش محروم نکنید. پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، ایروبیک یا حتی یوگا و غیره برای آرامش خودتان و فرزندتان کارساز هستند. چون ورزش باعث آزاد شدن هورمون آندورفین می‌شود که به‌طور قابل ملاحظه‌ای خلق‌وخو را بهبود داده و استرس را کاهش می‌دهد.

 

استفاده از نمایشگرها را کاهش دهید

برای استفاده از صفحه‌های نمایشگر به‌خصوص قبل از خواب، ساعت مشخصی تعیین کنید. یادتان باشد که نور آبی که از این صفحات منتشر می‌شود می‌تواند باعث برهم زدن خواب شده و استرس را افزایش دهد. از چند روز قبل از آغاز سال تحصیلی مدت استفاده از موبایل و تبلت و غیره را کاهش داده و فرزندانتان را زودتر به رختخواب بفرستید. فراموش نکنید که هر قدم کوچکی برای داشتن یک روتین آرام و منظم می‌تواند تاثیر موثر و مثبتی روی بهبود حال عمومی شما و فرزندتان داشته باشد.

منبع: سلامت

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.