۵ توصیه برای داشتن لب‌هایی صورتی

داشتن لب‌هایی نرم، صاف، صورتی و زیبا آروزی تمام خانم‌هاست.

به گزارش تازه‌نیوز، متاسفانه خیلی از خانم‌ها به‌دلیل استفاده بیش از حد از رژلب، مصرف زیاد قهوه یا سیگار لب‌های خشک، تیره یا بی‌رنگی دارند. اما نگران نباشید چون لب‌هایتان فقط نیاز به مراقبت و برخی محصولات طبیعی دارند تا زیبا، نرم و خوشرنگ شوند.

 

با مراقبت و مرطوب کردن لب‌ها شروع کنید

اولین قانون طلایی برای داشتن لب‌هایی سالم و زیبا آبرسانی به لب‌هاست. به این منظور لب‌ها را لایه‌برداری کرده و سپس آنها را مرطوب و تغذیه کنید.

 

۱. لایه‌برداری لب‌ها

یک مسواک نرم را با حرکات دورانی آرام روی لب‌ها بکشید. با این کار پوست‌های مرده ریز روی آنها از بین می‌رود و گردش خون در ناحیه لب‌ها تحریک می‌شود. این کار به صورتی شدن لب‌ها کمک می‌کند.

علاوه‌براین می‌توانید یک قاشق غذاخوری شکر، یک قاشق چایخوری عسل و یک قاشق چایخوری روغن زیتون را با هم ترکیب کنید. مقدار کمی از این ترکیب را به لب‌ها بمالید و به مدت ۱ دقیقه بسابید. سپس با آب ولرم شست‌وشو دهید.

 

۲. مرطوب کردن لب‌ها

مرطوب کردن لب‌ها در طول روز به‌ویژه در روزهای سرد یا روزهای بسیار گرم ضروری است. در غیر‌این‌صورت ممکن است که لب‌هایتان ترک بخورند و پوسته پوسته شوند. بهتر است در طول روز به‌طور مرتب بالم لب بزنید.

شب‌ها نیز مقداری وازلین، روغن نارگیل یا کره نارگیل استفاده کنید تا سلول‌های لب‌ها به‌صورت عمقی تغذیه شوند. توصیه می‌شود به میزان کافی آب بنوشید چون لب‌ها نیاز به آبرسانی با مصرف آب و همچنین استفاده از مرطوب‌کننده و آبرسان دارند تا به‌خوبی مرطوب و نرم بمانند.

 

۳. استفاده از زردچوبه

زردچوبه یک ادویه هندی با هزار و یک خاصیت است که می‌تواند برای مراقبت از لب‌ها نیز کارساز باشد. توصیه می‌شود یک قاشق چایخوری زردچوبه را با مقداری شیر سرد مخلوط کنید تا خمیر یکدستی حاصل شود. سپس این خمیر را به لب‌ها بمالید. چند دقیقه صبر کرده و سپس با آب ولرم شست‌وشو دهید و در نهایت بالم لب بزنید. اگر این ترکیب را به‌طور روزانه استفاده کنید بعد از یک هفته نتیجه آن را مشاهده خواهید کرد.

 

۴. استفاده از چغندر

چغندر خواص فوق‌العاده‌ای دارد و به‌طور طبیعی لب‌های شما را صورتی خواهد کرد. چغندر آبرسان نیز هست و شما می‌توانید با مصرف روزانه آب چغندر از تمام خواص آن برای خوش آب و رنگ شدن لب‌هایتان استفاده کنید.

همچنین می‌توانید قبل از خواب یک تکه از این ماده غذایی پرخاصیت را به مدت ۱ دقیقه روی لب‌ها بمالید و صبح روز بعد بشویید. البته حواستان باشد که چغندر به اطراف لب‌ها مالیده نشود چون باعث رنگ‌دهی زیادی می‌شود.

 

۵. ماسک توت‌فرنگی و تمشک

توت‌فرنگی و تمشک منبع انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند و به همین دلیل منبع غذایی مناسبی برای حفظ سلامت، زیبایی و خوشرنگی لب‌ها محسوب می‌شوند. برای تهیه ماسک این میوه‌های خوش آب و رنگ کافیست یک عدد توت‌فرنگی و دو عدد تمشک را له کنید و با یک قاشق چایخوری عسل و یک قاشق چایخوری ژل آلوئه‌ورا مخلوط کنید. این ماسک را روی لب‌ها بزنید و ۵ دقیقه صبر کنید. در نهایت لب‌ها را با آب ولرم بشویید.

منبع: سلامت

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.