چطور از سلامتی و زیبایی لب‌ها محافظت کنیم؟

لب‌های همه ما به‌مرور زمان نازک می‌شوند و حجم اولیه خودشان را از دست می‌دهند. این اتفاق بخشی از روندهای طبیعی پیری است و در درجه اول به ازبین‌رفتن کلاژن طبیعی بدن ارتباط می‌یابد.

به گزارش تازه‌نیوز، لب‌های همه ما به‌مرور زمان نازک می‌شوند و حجم اولیه خودشان را از دست می‌دهند. این اتفاق بخشی از روندهای طبیعی پیری است و در درجه اول به ازبین‌رفتن کلاژن طبیعی بدن ارتباط می‌یابد. علاوه بر این، ترکیبات رطوبت‌ساز و چربی‌های طبیعی پوست مثل سرامیدها و اسید هیالورونیک هم به‌مرور زمان دیگر مثل دوران جوانی در بدن تولید نمی‌شوند. مجموعه این اتفاقات باعث می‌شود که حجم لب‌های ما به‌مرور زمان کاهش پیدا کند و بیشتر علائم پیری را نشان بدهد.

چنین تغییراتی همزمان با افزایش سن اجتناب‌ناپذیر هستند اما اینطور نیست که هیچ راه‌حلی هم برای آنها وجود نداشته باشد. پس اگر می خواهید که از حجم طبیعی لب‌های خودتان محافظت کنید، قطعا ترفندهای زیر به شما کمک خواهند کرد.

 

۱. رطوبت‌رسانی مداوم به لب‌ها را جدی بگیرید

اولین کاری که باید انجام بدهید، تهیه یک بالم لب باکیفیت و استاندارد است که همیشه هم باید در دسترستان باشد. دلیلش هم این است که رطوبت‌رسانی مداوم به لب‌ها و محافظت از رطوبت طبیعی آنها، یکی از موثرترین راهکارها برای حفظ حجم لب‌ها همزمان با افزایش سن است. اگر در طول روز عادت دارید که مایعات داغ بنوشید یا غذاهای تند بخورید، حتما باید چندبار در روز از یک بالم لب باکیفیت استفاده کنید.

البته یک بالم لب باکیفیت و استاندارد باید حاوی ترکیبات رطوبت‌ساز و رطوبت‌رسان مختلف باشد تا درنهایت بتواند سه هدف مهم را امکان‌پذیر کند: جذب رطوبت به درون بافت لب‌ها، محافظت از سد دفاعی پوست و به‌وجود آوردن یک لایه محافظتی تکمیلی برای پوست لب‌ها. اگر محصول انتخاب‌شده حاوی ترکیباتی مثل شی باتر، عصاره دانه آفتابگردان، عصاره‌های روغنی حاوی اسیدهای چرب و دیگر ترکیبات آنتی‌اکسیدانی باشد، درنهایت می‌تواند به‌خوبی از پوست لب‌های شما محافظت کند.

 

۲. از فیلرها یا پرکننده‌های مناسب و جدید برای لب‌ها استفاده کنید

فیلرها یا پرکننده‌هایی که برای افزایش حجم لب‌ها استفاده می‌شوند، امروزه به‌واسطه پیشرفت‌های تکنولوژی به سطح باکیفیت‌تر و بهتری رسیده‌اند و درواقع بدون نیاز به سوزن می‌توانند نتایج چشمگیری داشته باشند. این فیلرهای جدید در گروه محصولات دائمی قرار نمی‌گیرند، اما اثربخشی بالایی دارند و استفاده منظم از آنها می‌تواند ماندگاری آنها را افزایش بدهد. برای مثال، بعضی از این فیلرها از ترکیبات اسید هیالورونیک و مشتقات ویتامین B۳ برای نرم‌سازی لب‌ها، افزایش حجم و بهبود رنگ لب‌ها کمک می‌گیرند. پس اگر می‌خواهید که در سنین بالاتر همچنان لب‌های جوان و شادابی داشته باشید، می‌توانید با متخصصان پوست‌ومو درباره استفاده از جدیدترین فناوری‌ها در زمینه فیلرهای مخصوص لب مشورت کنید.

 

۳. از پوست لب‌ها و صورت به‌درستی محافظت کنید

واقعیت این است که بعضی افراد دائما دنبال درمان‌های جدید یا محصولات فانتزی می‌گردند، اما به محافظت همیشگی و صحیح از پوست صورت و لب‌ها توجهی ندارند، درحالی که هر تلاش خاصی بدون همین محافظت‌های اولیه نمی‌تواند به نتیجه برسد.

حتما می‌دانید که استفاده از محصولات مرطوب‌کننده و آبرسان قطعا برای محافظت از پوست صورت و لب‌ها بسیار مهم است، اما محافظت از لب‌ها در برابر نور خورشید معمولا جدی گرفته نمی‌شود. فراموش نکنید که تماس مستقیم و غیرایمن با پرتوهای فرابنفش خورشیدی (UV) عامل اصلی برای تخریب کلاژن است و تا ۸۰ درصد از نشانه‌های مشاهده‌پذیری پیری را در بافت پوست به‌وجود می‌آورد. بنابراین اگر از محصولات دارای SPF برای لب‌ها استفاده نکنید، نمی‌توانید انتظار داشته باشید که لب‌های شما در طولانی‌مدت بتوانند حجم و زیبایی خودشان را حفظ کنند.

منبع: سلامت

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.