۵ ماسک خانگی برای کاهش آکنه

آکنه جزو مشکلات رایج پوستی است که زندگی روزمره را برای افراد زیادی سخت می‌کند. اکثر افراد با مصرف دارو با آکنه‌ها مقابله می‌کنند.

به گزارش تازه‌نیوز،  برخی افراد نیز روش‌های طبیعی را انتخاب کرده یا در کنار درمان دارویی از ماسک‌های خانگی استفاده می‌کنند. در ادامه ۵ ماسک خانگی برای مقابله با این مشکل پوستی را ارائه می‌دهیم.

ماسک زردچوبه

برای تهیه این ماسک به ۲ قاشق غذاخوری آرد، یک‌چهارم قاشق چایخوری پودر زردچوبه، یک‌چهارم فنجان ماست طبیعی، یک قاشق چایخوری عسل و چند قطره آب لیموترش تازه نیاز دارید.

زردچوبه، آرد، عسل و آب لیموترش را به خوبی مخلوط کرده و سپس ماست را به‌تدریج اضافه کنید و هم بزنید تا یک خمیر کرمی حاصل شود. ماسک را روی صورت و گردن گذاشته و ۲۰ دقیقه صبر کنید. در نهایت ماسک را با لیف نرم و مرطوب پاک کنید و صورت و گردن خون را با آب بشویید.

 

ماسک جوش‌شیرین

۲ قاشق غذاخوری جوش‌شیرین را با سفیده یک عدد تخم‌مرغ هم بزنید تا یکدست شود. ماسک را به صورت بزنید و بعد از ۲۰ دقیقه با آب ولرم شست‌وشو دهید.

 

ماسک شیر

همیشه به افرادی که دچار آکنه هستند توصیه می‌شود مصرف شیر و به‌طور کلی محصولات لبنی را کاهش دهند. با این حال استفاده موضعی از شیر می‌تواند به کاهش و بهبود آکنه‌ها کمک کند.

برای اینکار یک‌چهارم لیوان پودر شیرخشک را با اندکی آب ترکیب کنید تا خمیر یکدستی حاصل شود. ماسک به‌دست آمده را به پوست صورت و در صورت نیاز گردن بزنید. نیم ساعت یا تا زمانی که ماسک به‌طور کامل روی پوستتان خشک شود صبر کنید. در نهایت پوست را با آب گرم بشویید و به آرامی خشک کنید.

 

ماسک عسل و کدو حلوایی

حال که فصل کدو حلوایی است می‌توانید از آن برای بهبود وضعیت پوستتان استفاده کنید. برای اینکار به ۱ قاشق غذاخوری کدو حلوایی پخته‌شده، ۱ قاشق غذاخوری عسل و ۱ قاشق چایخوری سرکه سیب نیاز دارید.

کدوحلوایی پخته‌شده را به‌خوبی پوره کرده و با مواد دیگر ترکیب کنید. به‌خوبی میکس کنید تا خمیری سفت حاصل شود. ماسک را روی صورت قرار دهید و حداقل ۱۵ دقیقه صبر کنید. سپس صورت خود را با آب سرد بشویید و به آرامی خشک کنید.

 

ماسک موز

برای تهیه ماسک موز ضدآکنه به یک عدد موز کاملا رسیده، ۱ قاشق چایخوری آب لیموترش تازه، ۱ قاشق چایخوری عسل و یک‌چهارم لیوان آرد جوی دوسر نیاز دارید.

با دقت موز را له و پوره کنید، عسل و آب لیموترش و در نهایت آرد جوی دوسر را به آن اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید تا صاف و یکدست شود. ماسک را روی صورت بگذارید و ۲۰ دقیقه صبر کنید. در نهایت پوست خود را با آب ولرم شست‌وشو داده و با دقت خشک کنید.

توصیه می‌شود تمام ماسک‌های ضدآکنه را برای یک بار استفاده تهیه کنید و باقیمانده آن را دوباره استفاده نکنید. درواقع هر بار ماسک تازه تهیه کنید. بعد از چند بار استفاده از این ماسک‌ها تاثیر آنها را مشاهده خواهید کرد.

منبع: سلامت

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.