فاصله بین هربار تزریق بوتاکس و ماساژ صورت چقدر باید باشد؟

بیشتر ما از الگوهای مشخصی برای حفظ سلامتی بدن پیروی می‌کنیم: تغذیه روزانه، نوشیدن آب، ورزش کردن و خواب شبانه کافی.

به گزارش تازه‌نیوز، آیا در مراقبت از پوست هم به الگوهای مشخصی پایبند هستیم؟ بسیاری از ما این را می‌دانیم که استفاده روزانه از مرطوب‌کننده و محصولات ضدآفتاب ضرورت دارد، درحالی که پاک کردن آرایش قبل از خواب شبانه هم ضروری است. اما آیا تزریق بوتاکس، ماساژ صورت، لایه‌برداری یا فشیال (facial) را هم طبق چارچوب استاندارد دنبال می‌کنیم؟

بوتاکس: هر ۴ ماه یک‌بار

بوتاکس جزو تزریق‌های موثری است که معمولا برای محو کردن خطوط پیشانی و چروک‌های بین دو ابرو کاربرد دارد، درحالی که می‌تواند از عمیق‌تر و شدیدتر شدن این نشانه‌های پیری پوست هم جلوگیری کند. اما تزریق بوتاکس زمانی به نتیجه مطلوب می‌رسد که تزریق آن هر ۴ ماه یک‌بار تکرار شود. البته دوز بوتاکس لازم و الگوی زمانی تزریق آن می‌تواند به‌مرور زمان تغییر کند. بنابراین برای زمانبندی دقیق به‌منظور تزریق دوباره بوتاکس باید با متخصصان پوست‌ومو مشورت کنید.

 

لایه‌برداری شیمیایی: به غلظت محصول لایه‌بردار و هدف شما بستگی دارد

لایه‌برداری شیمیایی که برای کمک به درمان هایپرپیگمنتاسیون، زخم‌های آکنه‌ای و دیگر نقص‌های پوستی طراحی شده است، معمولا طرفداران زیادی دارد. این لایه‌برداری قطعا می‌تواند به شکل‌گیری یک لایه پوستی جوان‌تر، شاداب‌تر و صاف‌تر کمک کند، اما فاصله زمانی بین هر بار لایه‌برداری شیمیایی به غلظت محصول لایه‌بردار و هدف شما بستگی دارد.

لایه‌بردارهای سبک مانند اسید گلیکولیک معمولا می‌توانند هر ماه استفاده شوند، اما لایه‌بردارهای شیمیایی غلیظ مانند اسید تری‌کلرواستیک فقط یک‌بار در سال قابل استفاده هستند.

 

فشیال: یک‌بار در ماه

فشیال می‌تواند کاربردهای مختلفی داشته باشد، از پاکسازی عمیق روزنه‌های پوستی تا آبرسانی به پوست‌های خشک‌شده. اگر پوست کسی مستعد آکنه باشد، فشیال می‌تواند وضعیت کلی پوست او را تغییر بدهد. فشیال را معمولا می‌توان یک‌بار در هر ماه تکرار کرد، اما اگر با هر گونه واکنش منفی پوست مواجه شدید، باید جلسات فشیال را قطع کنید و فشیال را هر ۲ ماه یک‌بار یا هر ۶ هفته یک‌بار انجام بدهید.

 

ماساژ صورت: یک‌بار در هر هفته

ماساژ صورت نه‌تنها می‌تواند به گردش خون بهتر در پوست صورت کمک کند، بلکه احساس آرامش خوبی هم به شما می‌دهد. جدی گرفتن ماساژ صورت مخصوصا به کسانی پیشنهاد می‌شود که فعالیت بدنی زیادی در طول هفته ندارند و شغل آنها هم معمولا با تحرک خاصی همراه نیست.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.