زردچوبه به کاهش وزن کمک می‌کند!

«زردچوبه» یکی از ادویه‌های ایده‌آل برای کاهش وزن است زیرا خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی دارد. این ادویه به سوخت‌وساز چربی‌ها کمک می‌کند، جذب کلسترول مضر خون را کاهش می‌دهد و در مقابله با سلولیت نقش دارد.

به گزارش تازه‌نیوز، جالب است بدانید که برای بهبود تاثیر زردچوبه بهتر است این ادویه با فلفل سیاه مصرف شود و علاوه بر افزودن به غذاها به‌‌عنوان نوشیدنی شیر زردچوبه نیز خورده شود.

 

متابولیسم را با افزودن «زردچوبه» به غذاها تقویت کنید

زردچوبه یکی از ادویه‌های پرکاربرد است که به‌دلیل خواص درمانی در طب سنتی بسیاری از کشورها نیز موردتاکید است. زردچوبه سرشار از بتاکاروتن، ویتامین‌ها و به‌خصوص ترکیبی به‌نام کورکومین با خاصیت آنتی‌اکسیدانی قوی، پلی‌فنول‌ها و فلاونوئیدهاست که تاثیر مثبتی بر کاهش وزن دارند. کورکومین متابولیسم پایه بدن یعنی مقدار کالری مصرفی طی زمان استراحت و در زمان‌های به‌جزء فعالیت بدنی را تقویت می‌کند. در نتیجه افزایش متابولیسم، کاهش وزن اتفاق می‌افتد.

 

«زردچوبه» در تسهیل گوارش نقش دارد

زردچوبه با حل‌کردن چربی‌ها، هضم و دفع سلول‌های چربی را تسهیل می‌کند. مصرف زردچوبه به سلول‌ها کمک می‌کند تا گلوکز بدن را جذب کرده و سلول‌های چربی را برای تسهیل دفع چربی‌ها تحریک می‌کند. براساس مطالعات، کورکومین موجب کاهش جذب کلسترول مضر یا LDL و لیپوپروتئین‌های با غلظت پایین می‌شود، از بین‌بردن چربی‌ها را افزایش می‌دهد و رسیدن به وزن ایده‌آل را بهبود می‌بخشد. مصرف زردچوبه در طولانی‌مدت با سلولیت و تجمع چربی در بدن مقابله می‌کند.

 

«زردچوبه» موجب رفع خستگی می شود

علاوه بر تاثیراتی که زردچوبه در کاهش وزن دارد، گنجاندن آن در رژیم غذایی به تقویت بدن و رفع خستگی طی دوران رژیم لاغری کمک می‌کند. مطالعات حاکی از آن است زردچوبه در درمان حالات افسردگی موثر است و به‌عنوان ضدافسردگی طبیعی شناخته می‌شود. از آنجا که افسردگی و اضطراب با تمایل به ریزه‌خوری همراه است، مصرف زردچوبه به این منظور نیز با چاقی مقابله می‌کند. همچنین ثابت شده که زردچوبه مقدار گلیکوژن کبد را تنظیم می‌کند و عوارض مصرف نوشابه‌ها و نوشیدنی‌‌های صنعتی بر کبد را کاهش می‌دهد.

 

«شیر طلایی»؛ نوشیدنی عالی برای بهره‌مندی از خواص «زردچوبه»

در کنار مصرف زردچوبه به‌عنوان ادویه در انواع غذاها، شیر طلایی یا شیر زردچوبه نیز نوشیدنی عالی است که می‌توان مصرف کرد. برای تهیه این نوشیدنی، یک فنجان شیر را با 1 قاشق چایخوری پودر دارچین، 1 قاشق چایخوری پودر زردچوبه، کمی زنجبیل و فلفل سیاه روی حرارت ملایم بگذارید تا به جوش آید. سپس 10 دقیقه روی حرارت غیرمستقیم بگذارید تا دم بکشد. در صورت تمایل کمی عسل هم اضافه کرده و آنرا بنوشید.

منبع:سلامت

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.