خوراکی‌های پروتئینی که می‌توانند به اسموتی‌های روزانه اضافه شوند

یکی از توصیه‌های تغذیه‌ای مهم برای بهبود متابولیسم پایه، افزایش حجم عضلات و کاهش حجم چربی‌های بدن، مصرف پروتئین‌های باکیفیت و کم‌چرب است.

به گزارش تازه‌نیوز، اگر شما هم روزهای شلوغ و پراسترس آخر سال را پیش رو دارید و نمی‌توانید وعده‌های غذایی کامل و مفصلی مصرف کنید، انواع اسموتی‌های مغذی و سرشار از پروتئین می‌توانند به رژیم غذایی شما اضافه شوند تا مقادیر قابل توجهی از ویتامین‌ها، املاح، آنتی‌اکسیدان‌ها، پروتئین، چربی و کربوهیدرات‌های مورد نیاز بدن را تامین کنند.

معمولا اسموتی‌ها از ترکیب یک نوع لبنیات با میوه‌ها و سبزی‌ها و انواع مغزدانه‌های خام تهیه می‌شوند. اگر می‌خواهید که میزان پروتئین موجود در اسموتی‌ها را افزایش بدهید، می‌توانید موارد زیر را به اسموتی روزانه‌تان اضافه کنید.

 

۱. ماست یونانی

ماست یونانی مقادیر زیادی از پروتئین باکیفیت، کلسیم و پروبیوتیک‌ها را در خود جای داده و به‌طور طبیعی هم قند کمتری نسبت به ماست‌های معمولی دارد. افزودن ماست یونانی به اسموتی‌ها درنهایت به عضله‌سازی بهتر و بهبود عملکرد سیستم گوارشی کمک می‌کند.

 

۲. کره بادام

کره بادام که از آسیاب کردن بادام خام برای مدت‌زمان مشخصی تهیه می‌شود، نوعی ماده غذایی خوشمزه و با پروتئین بسیار باکیفیت است. هر 2 قاشق غذاخوری از کره بادام حدود 6 گرم پروتئین به بدن می‌رساند و می‌تواند چربی‌های سالم و ضروری مورد نیاز بدن را هم تامین کند. کره بادام از قدرت سیرکنندگی بالایی برخوردار است و می‌تواند شما را برای مدت‌زمان طولانی‌تری سیر نگه دارد و از ریزه‌خواری در طول روز هم پیشگیری کند.

 

۳. کره بادام زمینی

اگر بتوانید هفته‌ای 2 بار حدود 1 تا 2 قاشق غذاخوری از کره بادام زمینی را همراه با یک عدد موز متوسط به اسموتی روزانه‌تان اضافه کنید، مقادیر قابل توجهی از چربی‌های سالم، پروتئین باکیفیت و پتاسیم را به رژیم غذایی خودتان وارد کرده‌اید. پروتئین باکیفیت موجود در کره بادام زمینی باعث کنترل اشتها و پیشگیری از ریزه‌خواری در طول روز می‌شود.

 

۴. دانه چیا

دانه چیا حاوی پروتئین گیاهی، فیبر غذایی و اسیدهای چرب امگا-3 است. افزودن این دانه گیاهی پروتئینی به اسموتی‌ها درواقع بافت غلیظ و ژله‌ای به اسموتی می‌دهد و باعث می‌شود که شما یک اسموتی کاملا غلیظ و سرشار از آنتی‌اکسیدان و پروتئین داشته باشید. افزودن یک قاشق غذاخوری از دانه چیا به اسموتی یا سالاد در طولانی‌مدت به بهبود عملکرد سیستم گوارشی، افزایش سلامت روده و سیستم قلبی‌ـ‌عروقی کمک می‌کند.

 

۵. دانه کدو تنبل

دانه کدو تنبل جزو دانه‌های مغذی و بسیار ارزشمند است که مقادیر قابل توجهی از پروتئین، چربی‌های سالم و فیبر غذایی را در خود جای داده است. محتوای چربی و پروتئین موجود در دانه کدو تنبل باعث ایجاد حس سیری طولانی‌مدت، بهبود عملکرد سیستم گوارشی، کمک به عضله‌سازی و پیشگیری از ریزه‌خواری در طول روز می‌شود.

 

منبع: سلامت

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.