فضای انتخاباتی در خوابی آرام به سمت رای‌گیری سرد می‌رود مگر اینکه…

محمد مهاجری بر این باور است که موتور انتخاباتی اصلاح طلبان هنوز گرم نشده و این انتخابات به دور دوم کشیده می‌شود.

به گزارش تازه‌نیوز، محمد مهاجری، فعال سیاسی در گفتگو با اطلاعات آنلاین بر این باور است که انتخابات با شیب بسیار کندی به سمت مشارکت بالا حرکت می‌کند.

وی می گوید: بر اساس آن چه در کف جامعه مشهود است، فضای انتخاباتی در خوابی آرام به سمت رای گیری سرد می‌رود. در واقع چیزی بیشتر از انتخابات کم رایِ مجلس در اسفند ماه دیده نمی‌شود؛ بنابراین باید منتتظر ماند تا بلکه مصاحبه‌ها و مناظره‌های انتخاباتی تحرکی در جامعه به وجود بیاورند.

این چهره رسانه ای – سیاسی در ادامه می‌افزاید: نکته مهم دیگر این است، با همه تلاش‌هایی که عده‌ای انجام دادند تا مرحوم رییسی محور فضای رقابتی باشد، عملا این اتفاق نیفتاد. یعنی شورای نگهبان با همه آن‌هایی که از بدنه دولت برای شرکت در انتخابات ثبت نام کرده بودند، عملا کاری کرد افرادی که می‌خواستند به خودشان لقب رییس دوم بدهند، خلع سلاح شدند.

وی می گوید: مساله غیرمنتظره این است که برخلاف پیش بینی ها، دیگر کسی از دولت رییسی مایه نخواهد گذاشت و اگر هم کاندیدایی بخواهد این کار را انجام بدهد، حتما ضرر خواهد کرد. چرا که باید دولت رییسی را از خودش جدا کرد. چون دولت رییسی ضعف‌های زیاد و انکارنشدنی‌ای دارد، بنابراین هر کاندیدایی که مدافع دولت مستقر باشد، شکستش در انتخابات قطعی است. به همین دلیل حتی قالیباف و جلیلی هم از ابراز وابستگی به مرحوم رییسی پرهیز می‌کنند.

مهاجری درباره وضعیت پزشکیان در فضای افکارعمومی می گوید: هنوز موتور انتخاباتی اصلاح طلبان گرم نشده است. این در حالی است که مشارکتِ زیر ۶۵ درصدی نتیجه‌ای جز باختن برای اصلاح طلبان و به ویژه مسعود پزشکیان نخواهد داشت. البته امکان کشیده شدن انتخابات به دور دوم کم نیست.

به پیش بینی وی ، موقعیت و جایگاه قالیباف به دلائل متعددی از جمله ضعف آشکار در مدیریت مجلس و همچنین حاشیه‌های زیادی که حول و حوش خودش و خانواده اش مطرح شد، به قدری زیر سئوال رفته است که از ۴ سال پیش حدود یک میلیون رای را از دست داد. همچنین بسیاری از اصولگرایان هم حاضر نیستند روی برگه رای اسم قالیباف را بنویسند؛ بنابراین احتمال دور دوم محتمل است.

وی می گوید: اگر موتور مناظره را روشن شود و موضع گیری علیه قالیباف زیاد شود، به طور حتم رایش از امروز هم کمتر خواهد شد.

مهاجری بر این باور است که اگر انتخابات به دور دوم کشیده شود، جنگ، جنگی گسترده می‌شود و بدنه اجتماعی اصلاحات اگر واقعا احساس خطر کنند، می‌توان در انتظار مشارکتی بالا بود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.