جزئیات عفو مقام معظم رهبری به مناسبت ولادت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق(ع)

اسامی ۲ هزار و ۸۸۷ نفر که شرایط استحقاق عفو و تخفیف مجازات را داشتند و پرونده آن‌ها در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی شده بود با تایید ریاست قوه قضاییه به محضر مقام معظم رهبری اعلام و در نهایت عفو آن‌ها مورد موافقت ایشان قرار گرفت.

به گزارش تازه‌نیوز، معاون قضایی قوه قضاییه درباره جزئیات عفو و تخفیف مجازات محکومان دادگاه‌های عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیرو‌های مسلح و سازمان تعزیرات حکومتی از سوی مقام معظم رهبری که به مناسبت ولادت رسول اکرم (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) انجام شد، اظهار کرد: در این مرحله اسامی ۲ هزار و ۸۸۷ نفر که شرایط استحقاق عفو و تخفیف مجازات را داشتند و پرونده آن‌ها در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی شده بود با تایید ریاست قوه قضاییه به محضر مقام معظم رهبری اعلام و در نهایت عفو آن‌ها مورد موافقت ایشان قرار گرفت.

به نقل از اعتمادآنلاین از مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی افزود: از مجموع ۲ هزار و ۸۸۷ نفر مشمول عفو و تخفیف مجازات در این مرحله ۲ هزار و ۷۴۵ نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، ۱۱ نفر از محکومان سازمان قضایی نیرو‌های مسلح و ۱۳۱ نفر مربوط به محکومان سازمان تعزیرات حکومتی است.

معاون قضایی قوه قضاییه بیان کرد: از ۲ هزار و ۷۴۵ نفر محکومان محاکم عمومی و انقلاب که مشمول عفو و تخفیف مجازات شده‌‎اند، هزار و ۲۹۱ نفر مشمول عفو منتهی به آزادی و مختومه شدن پرونده و هزار و ۵۹۶ نفر باقیمانده مشمول تخفیف مجازات شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی در رابطه با محکومان دادگستری‌ها که مشمول عفو رهبری شده‌اند، گفت: ۵۹ نفر از افرادی که در این دوره مشمول عفو شده‌اند، مجازات قطعی آن‌ها اعدام بود که با یک درجه تخفیف، مجازات آن‌ها به حبس تغییر کرده است.

وی بیان کرد: ۷ نفر از افراد نیز شرایط اولیه عفو در کمیسیون مرکزی عفو را نداشتند که با درخواست رئیس محترم قوه قضائیه از مقام معظم رهبری و در اجرای ماده ۲۰ آئین نامه عفو و بخشودگی مشمول عفو شدند.

معاون قضایی قوه قضاییه بیان کرد: در این مرحله ۱۴۰ نفر از محکومان مشمول عفو از محکومان زن، ۴۰ نفر اتباع بیگانه، ۳۹ نفر محکومان امنیتی و ۶ نفر زیر ۱۸ سال هستند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.