امام جمعه موقت تهران: جهان اسلام و ایران درکنار محور مقاومت، غزه، یمن و عراق است

امروز جامعه بشری می‌داند قرآن کریم است که در غزه در مقابل دشمنان و کفار ایستاده است. قرآن است که در مقابل آمریکا و دست نشانده‌های آن در منطقه ایستاده است. ملت مقتدر لبنان، وحدت ادیان را به نمایش گذاشته و به نماد وحدت ملت‌های خداپرست تبدیل شده است.

به گزارش تازه‌نیوز، امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: امروز جامعه بشری می‌داند قرآن کریم است که در غزه در مقابل دشمنان و کفار ایستاده است. قرآن است که در مقابل آمریکا و دست نشانده‌های آن در منطقه ایستاده است. ملت مقتدر لبنان، وحدت ادیان را به نمایش گذاشته و به نماد وحدت ملت‌های خداپرست تبدیل شده است.

به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسن ابوترابی فرد، امروز – ۳۰ شهریور ماه – در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: مدرسه پیامبر اعظم (ص) مدرسه تولید علم و دانش است. سلاح پیامبر اکرم(ص) قلم است. به تعبیر علامه طباطبایی سوره قلم از اهمیت نگارش و علم حکایت دارد. به همین دلیل دانشگاه تهران و مدرسه فیضیه احترام دارد.

وی ادامه داد: پیامبر اسلام نماد علم و دانش است و در قله بلند معرفت ایستاده است. کسانی که پیامبر اسلام را به واژه پوچ متهم می کنند، خوب می دانند که او نماد علم و دانش است. جامعه بشریت نباید حرکتی بدون علم و دانش داشته باشد. اگر انسان به این رتبه رفیع رسید، خداشناس و پیامبر شناس می‌شود. پیامبر اسلام علم برتر است و علی (ع) به اعتراف علمای اهل سنت، علم ثانی است. باید خود را به پیامبر اعظم نزدیک کنیم. پیروان ایشان باید نماد فضیلت‌های اخلاقی باشند. مراد از فضائل اخلاقی فضائلی است که ناظر بر روابط اجتماعی است. باید روابطمان را با یکدیگر اصلاح کنیم.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: این قرآن است که جهان را فتح خواهد کرد و جامعه بشری را به سوی علم و عمل صالح هدایت خواهد کرد. امروز جامعه بشری می‌داند این قرآن کریم است که در غزه در مقابل دشمنان و کفار ایستاده است. این قرآن است که در مقابل آمریکا و دست نشانده‌های آن در منطقه ایستاده است. ملت مقتدر لبنان، وحدت ادیان را به نمایش گذاشته است و به نماد وحدت ملت‌های خداپرست تبدیل شده است. امروز پیش بینی می کنند در سال ۲۰۵۰ میلادی جمعیت مسلمان جهان بر جمعیت سایر ادیان الهی سبقت می گیرد، یعنی سبقت از جهت کمیت و دانش و قدرت.

ابوترابی فرد با بیان اینکه چقدر دغدغه همسایگان و هدایت خانمی را داریم که در عمل با ارزش‌های اسلامی مغایرت دارد؟ گفت: مبادا اگر کسی از قافله اسلام جا ماند، خوشحال شویم. محبت، پیوندهای اجتماعی را محکم می‌کند. محبت نسبت به همسر، خواهران و برادران، فرزندان و محبت نسبت به امت اسلام ضروری است. خوشا به حال شما که دل‌های شما با ملت سلحشور عراق، لبنان و یمن گره خورده است.

تمام فرق و امت‌های اسلامی اتفاق نظر دارند که پیامبر اسلام (ص) فرموده ثقلین یعنی کتاب خدا و عترتش را برای مسلمانان باقی گذاشته است. باید رهبری معظم انقلاب و علمای برجسته جهان اسلام را مقتدای خود قرار دهیم. جامعه اسلامی باید یکپارچه و متحد به قرآن تمسک بجویند. امام راحل در جلسه‌ای که آیت الله مدنی و صدوقی حضور داشتند فرمود همه اختلافات ما به حب نفس بازمی‌گردد. با ورود استعمار اروپایی به سرزمین‌های اسلامی، آثار ضعف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در جهان اسلام پدیدار شد.

وی تاکید کرد: با شروع جنگ‌های دول استعماری غربی، بخش‌های وسیعی از سرزمین‌های اسلامی فروپاشید. بسیاری از مزدورانی که امروز بر جهان اسلام حکومت می کنند، نتیجه همین جنگ‌هاست. آهسته آهسته از شمال آفریقا تا جنوب غربی آسیا، مقاومت های مردمی کوچک و بزرگ علیه جبهه استکبار شکل گرفت. رهبری بزرگ علمای شیعه و سنی و صدور فتواهای مختلف، ملت اسلام حرکتی بزرگ را در مقابل استعمارگران آغاز کردند.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: مسلمانان، اگر برابر زیاده خواهی غرب و آمریکا نایستید همه‌ شرف و حیثیت شما را پایمال می کنند. قدرت‌های بزرگ همچون انگلستان و آمریکا تلاش کردند مانع از پیوندهای دینی، فرهنگی، اقتصادی و مانع وحدت امت اسلامی شوند. امام خمینی (ره) بیش از نیم قرن پیش نهضت اسلامی خویش را علیه استکبار و استعمار آغاز کرد. ایشان پرچمدار امت سلامی در قرون اخیر است.

وی ادامه داد: امروز نظام جمهوری اسلامی و امت اسلامی با رهبری خلف صالح امام، حضرت آیت الله خامنه‌ای، شاهد شکل گیری محور مقاومت و تجدید حیات امت اسلام در زیر چتر قرآن، پیامبر اسلام، اهل بیت پیامبر و صحابه برجسته اوست. امروز رژیم صهیونسیتی قدرت بازدارندگی خود را از دست داده است. موشک‌های رادارگریز از تهران، حزب الله و یمن و ایستادگی ملت قهرمان غزه جهان را در حیرت فرو برده است و شاهد بحران های سیاسی، اقتصادی و امنیتی رژیم صهیونسیتی هستیم.

ابوترابی فرد در پایان تاکید کرد: بعد از حمله موشکی سلحشوران یمن به اسرائیل، روزنامه نگاران نوشتند، اسرائیل توان ایستادگی را مقابل محور مقاومت از دست داده است. امروز جهان اسلام و ایران درکنار محور مقاومت، غزه، یمن و عراق است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.