صدای پای باران در این استان‌ها؛ پایتخت خنک‌تر می‌شود

سازمان هواشناسی با صدور هشدار برای استان‌های جنوبی کشور از فعالیت سامانه بارشی در ۳ استان و خنک‌تر شدن هوا در پایتخت خبر داد.

به گزارش تازه‌نیوز، کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد:‌ امروز سوم مهر در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و برخی مناطق گیلان شاهد رگبار پراکنده و وزش باد خواهیم بود. همچنین، برای فردا چهارشنبه با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر، رگبار و رعدوبرق، وزش باد و کاهش دما برای شرق اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی پیش‌بینی شده است.

به نقل از تسنیم، وی افزود: روز پنج‌شنبه در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، استان‌های واقع در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی، شاهد رگبار پراکنده خواهیم بود. این بارش‌ها تا اوایل هفته آتی ادامه خواهند داشت.

وی از وزش باد همراه با گردوخاک در غرب و شمال غرب کشور برای امروز خبر داد و افزود: این شرایط در روز چهارشنبه در شرق، جنوب شرق و مرکز کشور نیز رخ خواهد داد. همچنین در بیشتر مناطق کشور روند کاهش دما را شاهد خواهیم بود.

به گفته این کارشناس هواشناسی، آب‌های خلیج فارس و دریای خزر نیز برای فردا و پس‌فردا مواج و متلاطم خواهند بود.

وی در خصوص وضعیت جوی تهران نیز توضیح داد: در تهران امروز بعدازظهر وزش باد و احتمال خیزش گردوخاک در بخش‌های غربی و جنوب غربی استان پیش‌بینی شده است و بیشینه دمای تهران امروز به ۳۶ درجه بالای صفر می‌رسد.

وی بیان کرد: تهران در روزهای آینده خنک‌تر خواهد شد.

هشدار افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا

زمان پایان: ظهر جمعه ۱۴۰۳/۰۷/۰۶

نوع مخاطره: افزایش سرعت وزش باد در محدوده ۲۲ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج دریا تا ۱.۵ متر (در ساعات صبح تا ظهر افزایش سرعت باد جنوب شرقی و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش سرعت باد جنوب غربی-شمال غربی با تاکید بر تنگه هرمز)

منطقه اثر:

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۰۳: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان در شرق خلیج فارس.

چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۰۴، پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۰۵ و جمعه ۱۴۰۳/۰۷/۰۶: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان.

اثر مخاطره: خطر غرق‌شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس های پرورش ماهی ،اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ ویژه تردد شناورهای سبک، قایق‌های صیادی و سبک ، اختلال در فعالیت سکوهای نفتی.

توصیه: منع شنا، منع فعالیت های تفریحی و شیلاتی، محدودیت در تردد شناورهای سبک، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی.

هشدار افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا

زمان شروع: اوایل وقت چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۰۴

زمان پایان: پیش از ظهر جمعه ۱۴۰۳/۰۷/۰۶

نوع مخاطره: افزایش بیشینه سرعت وزش باد لحظه ای تا ۲۸ نات و بیشتر، افزایش بیشینه ارتفاع امواج دریا تا ۱.۸ متر در مناطق ساحلی و بین ۱.۸ تا ۲.۴ متر در مناطق دور از ساحل

منطقه اثر: چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۰۴، پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۰۵ و جمعه ۱۴۰۳/۰۷/۰۶: مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای خوزستان و بوشهر، در خلیج فارس

اثر مخاطره: خطر غرق‌شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس های پرورش ماهی ،اختلال در تردد و فعالیت های دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک، قایق‌های صیادی و سبک و نیمه سنگین، احتمال خسارت به کشتی ها و شناورهای تجاری و ماهیگیری و خسارت به تاسیسات ساحلی، اختلال در فعالیت سکوهای نفتی

توصیه: منع شنا، منع فعالیت های تفریحی و شیلاتی، محدودیت در تردد شناورهای سبک، محدودیت تردد کشتی های تجاری و لنج های ماهیگیری انتقال شناورهای سبک به خشکی و مناطق امن، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت های ساحلی و فراساحل و فعالیت های سکوهای نفتی

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.