مکرون: نتانیاهو با طرح آتش‌بس ۲۱ روزه موافقت نکند آن را به شورای امنیت می‌بریم

رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد: اگر نتانیاهو با این طرح موافقت نکند، فرانسه طرح برقراری آتش‌بس در لبنان را در شورای امنیت سازمان ملل مطرح خواهد کرد.

به گزارش تازه‌نیوز، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در گفت وگو با شبکه سراسری تلویزیون کانادا، اعلام کرد که هنوز برای نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی فرصت موافقت با طرح آتش‌بس ۲۱ روزه وجود دارد. مکرون در ادامه با بیان اینکه به اعتقاد او ایالات متحده در حال حاضر باید فشار خود را بر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای پذیرش طرح آتش‌بس ۲۱ روزه افزایش دهد، خاطرنشان کرد: اگر نتانیاهو با این طرح موافقت نکند، فرانسه طرح برقراری آتش‌بس در لبنان را در شورای امنیت سازمان ملل مطرح خواهد کرد.

به نقل از ایرنا، رئیس جمهور فرانسه همچنین با تاکید بر اینکه پاریس انتظار دارد همه شرکایش در خصوص ارسال یک پیام روشن به رژیم صهیونیستی بسیار صریح و متعهد باشند، افزود: آن پیام روشن عبارت از این است که (رژیم) اسرائیل امروز نمی‌تواند به لبنان حمله کند.

به نوشته رویترز، مکرون پیش تر در جریان یک کنفرانس خبری در شهر مونترال کانادا با اشاره به اعلام مخالفت نتانیاهو با برقراری آتش‌بس ۲۱ روزه در لبنان، تصریح کرد: فکر نمی‌کنم این اظهارات نخست‌وزیر اسرائیل قطعی باشد.

رئیس جمهور فرانسه همچنین اعلام کرده بود که پاریس با تبدیل شدن لبنان به یک غزه جدید مخالف است و از رژیم صهیونیستی خواسته است که حملات خود به این کشور را متوقف کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.