محکومیت مردی که در دعوای گانگستری به کودک ۵ ساله شلیک کرد

پرونده مردانی که در یک درگیری گانگستری در تهران باعث جراحت شدید کودکی پنج ساله شده بودند در دادگاه کیفری استان تهران بررسی شد.

به گزارش تازه‌نیوز، به پرونده مردانی که در یک درگیری گانگستری در تهران باعث جراحت شدید کودکی پنج ساله شده بودند در دادگاه کیفری استان تهران رسیدگی شد.

به نقل از اعتمادآنلاین، در این پرونده پیچیده عامل شلیک پای میز محاکمه رفت و یکی از طرفین درگیر هم به جرم قتل به قصاص محکوم شد.

سال ۹۷ بود که ماموران پلیس در جریان تیرانداری و درگیری شدیدی در اتوبان چمران قرار گرفتند. این اتفاق در نزدیکی پل گیشا رخ داده بود و گفته شد که کودکی پنج ساله زخمی شده است. پدر این کودک گفت: من دقیقاً متوجه نشدم چه اتفاقی افتاده است. من و فرزندم در ماشین در ترافیک اتوبان بودیم که متوجه تعقیب و گریز یک دستگاه ۲۰۶ و یک دستگاه بی‌ام‌و شدم. آنها در آن ترافیک سنگین لایی می‌کشیدند و به هم شلیک می‌کردند که یکی از گلوله‌ها به پسرم برخورد کرد و پسرم حالا در کماست.

پلیس تحقیقات گسترده‌ای را آغاز کرد و متوجه شد درگیری بین دو گروه خلافکار مواد مخدر بوده و کسانی که در بی‌ام‌و بودند، دو برادر هستند که با راننده پژو ۲۰۶ بر سر مواد مخدر درگیری داشتند. دو برادر که با چاقو و اسلحه زخمی شده بودند، در بیمارستان بستری شدند. آنها بعد از بهبود نسبی گفتند: راننده ۲۰۶ میثم نام دارد و وقتی در ترافیک توانست ما را متوقف کند، با چاقو و اسلحه ما را زد.

ماموران چند روز بعد میثم را شناسایی و بازداشت کردند. هرچند میثم مدعی بود که دو برادر دروغ می‌گویند و او شلیک نکرده است اما پلیس توانست از خانه او اسلحه‌ای را که با آن به دو برادر و پسربچه شلیک شده بود، پیدا کند.

چند ماه بعد کودک پنج ساله به‌ طور معجزه‌آسایی از مرگ نجات پیدا کرد. گلوله طوری به او برخورد کرده بود که به مغزش آسیبی وارد نشده و فقط جمجمه را سوراخ کرده بود. هرچند این کودک زنده ماند اما شرایط جسمی بسیار سختی داشت. پدر کودک از میثم شکایت کرد و متهم با توجه به زنده ماندن کودک با قرار وثیقه میلیاردی آزاد شد.

در حالی که کیفرخواست علیه متهم به اتهام شلیک به سه نفر و ایراد جراحت صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شده بود، مشخص شد یکی از برادران بی‌ام‌و سوار در پرونده‌ای دیگر به قصاص محکوم شده است.

بر اساس محتویات پرونده مرد بی‌ام‌و سوار در یک درگیری که به گفته خودش ناموسی بود، با وارد کردن ضربات چاقو باعث مرگ جوانی شده و دادگاه با درخواست اولیای دم او را به قصاص محکوم کرده است.

با این حال، رسیدگی به شکایت پدر کودک در دادگاه کیفری استان تهران انجام شد.

در جلسه رسیدگی، پدر کودک خواستار مجازات متهم شد. محمد شمس، وکیل پدر و مادر این کودک درخواست اشد مجازات را مطرح کرد و گفت: کودک دو ماه در کما بود. وقتی به هوش آمد بخش‌هایی از بدنش حرکت نداشت. او حالا با جلسات کاردرمانی به زندگی عادی برگشته است. بر اساس مستندات پرونده، متهم عمدی دست به شلیک زده است. اگرچه او مدعی است قصد شلیک به کودک را نداشت اما چون عملش نوعاً کشنده بوده و شلیک با اسلحه می‌تواند منجر به جنایت شود، برایش تقاضای اشد مجازات دارم.

در ادامه متهم در جایگاه قرار گرفت. او اتهام شلیک عمدی را رد کرد و گفت: من اصلاً متوجه کودک نشدم و نمی‌دانم چه شد که تیر به او برخورد کرد. حتی متوجه نشدم تیر به او برخورد کرده است. من دو برادر را زدم، چون باید با آنها تسویه حساب می‌کردم.

در پایان جلسه، قضات وارد شور شدند و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده، متهم را به خاطر شلیک به پسربچه به پرداخت دیه و ۷۵ ماه زندان و به خاطر حمل و نگهداری سلاح به ۴ سال زندان محکوم کردند. او همچنین به خاطر زخمی کردن دو برادر به پرداخت دیه محکوم شد.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.