سقوط شدید قیمت خودرو در هفته سوم مهرماه؟

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: قیمت خودرو‌های دست دوم وارداتی کاهش پیدا کرده و مطمئنا در هفته‌های آینده بازهم شاهده کاهش قیمت خودرو خواهیم بود.

در هفته های گذشته با انتشار خبر سرعت بخشیدن به واردات خودرو و ثبات نرخ ارز قیمت خودرو در بازار آزاد روند نزولی جدیدی را آغاز کرده است .

عماد جعفری کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با نبض بازار در خصوص پیش بینی بازار خودرو در هفته سوم مهرماه گفت: پیش بینی بازار خودرو بسیار ساده است و وضعیت قیمت‌ها در حال کاهش خواهد بود، اگر آقایان مصاحبه ایی نکنند و راجع به این بازار حرفی نزنند، روند نزولی قیمت‌ها ادامه خواهد داشت.

وی افزود: واردات خودرو تاثیرش را به روی بازار گذاشته و این تاثیر حتی روی خودرو‌های مونتاژی قابل مشاهده است، چراکه خودرو‌های چینی که در ایران تولید می‌شد و مردم برایشان صف می‌کشیدند، الان دیگر خریدار ندارند.

در هفته‌های آینده بازهم شاهده کاهش قیمت خودرو خواهیم بود
عماد جعفری مطرح کرد: چند ماه پیش خودروی تویوتا کرولا در بازار پنج میلیارد تومان قیمت داشت، اما در حال حاضر با قیمت پایین‌تر از سامانه در حال خرید و فروش است، اگر عرضه خودرو زیاد باشد چه در وارداتی و تولیدی‌ها دیگر حبابی در بازار وجود ندارد، قیمت خودرو‌های دست دوم وارداتی کاهش پیدا کرده و مطمئنا در هفته‌های آینده بازهم شاهده کاهش قیمت خودرو خواهیم بود.

وی ادامه داد: خرید برای مردم بسیار راحت‌تر شده، در بازار تعیین کننده قیمت خودرو فروشنده نیست و خریدار است، کسی که واقعا فروشنده باشد باید منتظر بماند تا ببیند خریدار چقدر حاظر است برای ماشینش پول بدهد.

واردات خودرو تاثیری بر روی قیمت خودرو‌های داخلی نخواهد داشت
این کارشناس در پایان گفت: واردات خودرو هیچ‌گاه تاثیر مستقیمی بر روی قیمت خودرو‌های داخلی نخواهد داشت، به دلیل اینکه تعرفه واردات خودرو بسیار بالا گرفته شده است و خودرو‌هایی با قیمت ۱۵ هزار دلار وارد می‌شود، اما در سامانه دو میلیارد تومان به فروش می‌رسد، نمی‌توانیم بگوییم خودروی وارداتی بر روی قیمت خودروی داخلی تاثیر می‌گذارد، اما وقتی که قیمت خودرو‌های دست دوم و صفر کیلومتر وارداتی کاهش پیدا کند، شما برای پژو ۲۰۷ با حباب پانصد میلیون تومانی، حاظر نیستید یک میلیارد تومان هزینه کنید، چرا که با این بودجه می‌توان یک خودرو وارداتی در بازار آزاد خرید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.