بهترین رشته‌ها برای مهاجرت تحصیلی در سال ۲۰۲۴

انتخاب بهترین رشته برای مهاجرت تحصیلی، مثل این است که نصف راه موفقیت در کشور مقصد را رفته باشید. انتخاب یک رشته پرتقاضا و دارای بازار کاری خوب، آینده شغلی شما را تضمین می‌کند و شانس گرفتن اقامت دائم و ماندگار شدن در کشور موردنظر را بالا می‌برد.

شناسایی این رشته‌ها یکی از دغدغه‌های اصلی افرادی است که با دوراندیشی برای مهاجرت خود برنامه‌ریزی می‌کنند؛ اما فهرست بهترین رشته‌ها برای تحصیل در خارج کشور دائم به‌روز می‌شود و عواملی مثل پیشرفت تکنولوژی، تغییر دغدغه‌های جامعه جهانی، همه‌گیری‌هایی مثل کرونا و … روی این تغییر و تحولات تأثیر می‌گذارند.

در این مقاله قصد داریم شما را با فهرست به‌روز بهترین رشته‌ها برای تحصیل در خارج از کشور آشنا کنیم و به شما بگوییم که برای انتخاب بهترین رشته، دانشگاه و کشور، از کجا و چه کسی کمک بگیرید.

اپلایرز؛ مشاوره تخصصی برای انتخاب بهترین رشته و دانشگاه

اگر چالش‌هایی مثل اثرات روانی مهاجرت، انطباق با فرهنگ کشور مقصد و … را کنار بگذاریم، انتخاب یک مشاور کارکشته برای انتخاب بهترین رشته، دانشگاه و کشور، به شما کمک می‌کند تا نصف دیگر راه گرفتن پذیرش تحصیلی را با موفقیت طی کنید.

مؤسسه مهاجرت تحصیلی اپلایرز همان مشاور کارکشته‌ای است که می‌تواند شما را به سلامت از مسیر پرپیچ‌وخم مهاجرت تحصیلی رد کند. مشاوران این مؤسسه ابتدا عوامل مهمی مثل سن، بودجه، رزومه کاری و تحصیلی شما و سایر فاکتورهای مهم دیگر را بررسی می‌کنند و بر این اساس، به شما می‌گویند که کدام رشته، کشور و دانشگاه را انتخاب کنید.

آن‌ها در پیشنهاد خود شانس گرفتن ویزا، بازار کار و آینده شغلی رشته موردنظر را هم در نظر می‌گیرند و در این زمینه به تجارب خود در پرونده‌های متعدد رجوع می‌کنند.

4 رشته طلایی برای مهاجرت تحصیلی

فهرست رشته‌های مناسب برای مهاجرت تحصیلی از آنچه در ادامه آورده‌ایم طولانی‌تر است؛ به همین دلیل در این قسمت به رشته‌هایی که همیشه بازار کار خوبی دارند و همچنین رشته‌هایی که به‌تازگی مورد توجه قرار گرفته‌اند، اشاره می‌کنیم.

رشته‌های مهندسی

تعداد زیادی از زیرشاخه‌های مهندسی شانس بالایی برای گرفتن ویزای تحصیلیhttps://applyers.ir/visa و همچنین بازار کاری خوبی در کشورهای اروپایی و آمریکا دارند. از جمله این رشته‌ها می‌توانیم به مهندسی نرم‌افزار، عمران، معماری، برق، مکانیک، نفت و … اشاره کنیم.

از میان آن‌ها، رشته‌هایی مثل عمران، کامپیوتر و برق شانس بالایی برای دریافت بورسیه هم دارند و اگر قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی‌ارشد و دکترای این رشته‌ها را داشته باشید، می‌توانید روی بورسیه‌های دولتی و خصوصی برای کاهش هزینه‌های خود حساب باز کنید.

رشته‌های علوم پایه

برخی از رشته‌های علوم پایه کاربردی مثل فیزیک و شیمی همیشه مورد توجه کشورهای پیشرفته قرار داشته‌اند. فارغ‌التحصیلان رشته فیزیک می‌توانند در دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و صنایع هوافضا و هسته‌ای مشغول به کار شوند و بازار کار رشته شیمی در واحدهای تحقیق و توسعه صنایع مختلف، آزمایشگاه‌های تخصصی و … هم عالی است.

همچنین شانس دریافت بورسیه تحصیلی برای رشته‌های فیزیک و شیمی کاربردی زیاد است.

رشته‌های مدیریت مالی

رشته‌های مدیریت مالی، دارایی، بیمه و MBA از پرتقاضاترین رشته‌ها در بازار کار کشورهای پیشرفته محسوب می‌شوند و علاوه بر این، تحصیل در این رشته‌ها برخلاف رشته‌های پزشکی و مهندسی هزینه زیادی ندارد. مثلاً اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا و زندگی و کار در این کشور را دارید، انتخاب رشته MBA می‌تواند شما را به موفقیت برساند.

دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتال به نسبت رشته‌های بالا جدیدتر است و نفوذ روزافزون اینترنت در زندگی ما، منجر به رشد این رشته و زیرشاخه‌های مختلف آن شده است. در حال حاضر در بازار کار کشورهای اروپایی و آمریکا تقاضای بالایی برای این رشته وجود دارد و کمتر کسب‌وکاری را می‌توان پیدا کرد که بدون متخصص دیجیتال مارکتینگ بتواند به حیات خود ادامه دهد. این موضوع باعث شده بسیاری از دانشگاه‌های برتر دنیا در شاخه‌های مختلف این رشته دانشجو بپذیرند.

برای موفقیت در مهاجرت تحصیلی، چشم‌بسته انتخاب نکنید

در این مطلب به معرفی بهترین رشته‌ها برای مهاجرت تحصیلی پرداختیم و به شما گفتیم که چگونه خدمات مؤسسه اپلایرز به شما در انتخاب بهترین رشته، دانشگاه و کشور کمک می‌کند. اولین جلسه مشاوره مهاجرتی اپلایرز کاملاً رایگان است و طی آن، رزومه و شرایط شما برای انتخاب مقصد مهاجرتی مناسب بررسی می‌شود. برای رزرو این جلسه، روی لینک زیر کلیک کنید:

https://www.applyers.ir/consultant

منبع: بهترین رشته‌ها برای مهاجرت تحصیلی در سال 2024

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.