رئال مادرید – بارسلونا؛ تقابل کهکشانی ها و آبی و اناری ها برای صدرنشینی لالیگا

در حساس‌ترین بازی لالیگا اسپانیا امشب رئال مادرید میزبان بارسلونا است.

در حساس‌ترین بازی هفته یازدهم لالیگا اسپانیا تیم فوتبال رئال مادرید از ساعت ۲۲:۳۰  وقت به تهران در ورزشگاه خانگی اش سانتیاگو برنابئو میزبان رقیب دیرینه اش بارسلونا است.

۲ تیم در حالی به مصاف یکدیگر می‌روند که آبی‌ها و اناری‌ها این فصل با هانسی فلیک متحول شده اند و از ۱۰ بازی شان در لالیگا ۹ پیروزی و تنها یک شکست کسب کرده اند تا با ۲۷ امتیاز در صدر جدول قرار گیرند.

در سوی مقابل رئالی‌ها ۷ پیروزی و ۳ تساوی در کارنامه شان ثبت شده تا با ۲۴ امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفته باشند. ال کلاسیکو امشب برای شاگردان کارلو آنچلوتی بسیار مهم است چرا که در صورت پیروزی فاصله امتیازی شان را با بارسلونا به صفر خواهند رساند، اما در صورت شکست این شاگردان فلیک خواهند بود که حاشیه امن مناسبی را برای خودشان ایجاد خواهند کرد.

کهکشانی در حالی پا به ال کلاسیکو خواهند گذاشت که در آخرین بازی شان، مقابل دورتموند در لیگ قهرمانان اروپا در یک بازی دراماتیک در حالی که با نتیجه ۲ بر صفر از حریف عقب بودند در پایان با نتیجه ۵ بر ۲ زنبور‌ها را شکست دادند تا نشان دهند حتی با ۲ گل عقب افتادن نیز می‌توانند بازی شکست خورده را با پیروزی عوض کنند.

بارسلونا نیز در ورزشگاه خانگی اش با نتیجه ۴ بر یک از سد بایرن مونیخ گذشت تا نشان دهد با هانسی فیلک آلمانی به دوران اوجش برگشته است.

رئال مادرید و بارسلونا تاکنون در ۲۵۶ ال کلاسیکوی رسمی به مصاف همدیگر رفته اند که رئال مادرید ۱۰۵ و بارسلونا ۹۹  بار به پیروزی رسیده اند. ۵۲ بازی نیز با تساوی به پایان رسیده است.

کهکشانی‌ها در ال کلاسیکو‌های برگزار شده ۴۳۳ گل زده و آبی و اناری‌ها نیز ۴۱۹ بار دروازه حریف شان را باز کرده اند.

رئالی‌ها در هر چهار تقابل اخیرشان با آبی و اناری‌ها پیروز از زمین خارج شده اند و در صورت کسب پنجمین پیروزی متوالی شان می‌توانند برای دومین بار رکورد کسب پنج پیروزی متوالی از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ را تکرار کنند.

به نقل از باشگاه خبرنگران، از دیگر رکورد‌های جالب کهکشانی‌ها اینکه آن‌ها در ۴۲ بازی در لالیگا شکست نخورده اند.

لیونل مسی فوق ستاره پیشین بارسلونا با ۲۶ گل بهترین گلزن تاریخ ال کلاسیکو است. کریستیانو رونالدو و آلفردو دی استفانو  نیز با ۱۸ گل برترین گلزنان رئالی‌ها در این بازی هستند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.