قابل توجه وزیر رکوردشکن بهداشت: هند در یک روز 22 میلیون واکسن کرونا تزریق کرد! +عکس

به نظر می‌رسد بهرام عین اللهی با سرعت قابل توجهی در مسیر سعید نمکی وزیر پیشین بهداشت گام برمی‌دارد!

به گزارش تازه نیوز، به متن سخنان دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر کنونی بهداشت در جلسه ستاد مدیریت کرونا استان کرمانشاه که 3 روز پیش ایراد شد توجه کنید: «در حالی که آلمان پیش از این با تزریق ۶ میلیون دُز واکسن کرونا در طول یک هفته رکورد جهان را در اختیار داشت، این رکورد هم اکنون متعلق به ایران است. در حالی شاهد تزریق هفت میلیون و ۹۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در کشورمان تا امروز (۲۵ شهریور) بوده ایم که این آمار با تزریق های انجام شده طی عصر امروز و فردا (جمعه) بازهم افزایش یافته و به بیش از هشت میلیون دُز خواهد رسید.»

ادعای رکوردشکنی وزیر بهداشت درحالی است که هند روز جمعه گذشته به مناسبت سالروز تولد نخست وزیر این کشور 22/6 میلیون دز واکسن کرونا فقط در یک روز تزریق کرد.

جالب است بدانید رکوردهای قبلی هم توسط هندوستان در تاریخ 31 آگوست (سه شنبه 9 شهریور) با 14/1 میلیون و 27 آگوست (جمعه 5 شهریور) با 13 میلیون دز ثبت شده است.

بر اساس گزارشی که در روئیترز منتشر شده هندوستان طی 30 روز گذشته به طور میانگین روزانه 7 میلیون دز واکسن کرونا تزریق کرده است.

با یک محاسبه ساده می توان فهمید که هند تقریباً هفته ای حدود 50 میلیون دز واکسن کرونا تزریق می کند؛ حالا چطور ممکن است ایران با تزریق 8 میلیون دز در هفته رکورد دنیا را در اختیار داشته باشد سئوالی است که جوابش فقط و فقط نزد وزیر بهداشت جدید است.

گفتنی است بهرام عین اللهی امروز اعلام کرد سامانه واکسن برای ثبت نام کلیه دانش آمزان 12 تا 18 سال باز شده این درحالی بود که سامانه تنها برای دانش آموزان مقطع آخر متوسطه باز شده است.

در همین ارتباط بخوانید: 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.