مشکلات پوستی که با فرا رسیدن پاییز شایع می‌شود

متخصصان پوست‌ومو در طول سال با مشکلات پوستی مختلفی مواجه می‌شوند، اما بعضی از این مشکلات در موقعیت‌های زمانی خاصی مانند فرارسیدن پاییز شیوع بیشتری دارند.

به گزارش تازه نیوز، از دکتر مایکل کامینر، متخصص پوست‌ومو درخواست کرده‌ایم تا درباره این مشکلات فصلی و نکات مربوط به درمان یا پیشگیری از آنها برای شما توضیح دهند.

۱. آسیب‌های پوستی ناشی از تماس با نور خورشید 

وقتی که تابستان به پایان می‌رسد و جایش را به پاییز می‌دهد، تعداد زیادی از افراد به‌دلیل آسیب‌های پوستی ناشی از تماس با نور خورشید به مطب متخصصان پوست‌ومو مراجعه می‌کنند. یکی از انواع شایع این آسیب‌های خورشیدی، ملاسما یا تغییر رنگ پوست است که بیش از همه با تیره‌شدگی پوست و معمولا لکه‌های تیره پوستی روی صورت شناخته می‌شود.

ملاسما مانند بیشتر انواع تغییر رنگ در پوست، اغلب به‌واسطه تماس طولانی‌مدت با نور خورشید به‌وجود می‌آید یا به‌واسطه همین تماس تشدید می‌شود. دیگر انواع آسیب‌های خورشیدی رایج عبارتند از خطوط ریز، چین‌وچروک‌ها و لکه‌های پوستی خورشیدی.

مواجهه با این مشکلات نشان می‌دهد که شما هر روز از محصولات ضدآفتاب دارای طیف وسیع و دارای SPF بالای ۳۰ استفاده نمی‌کنید. بنابراین برای پیشگیری از تشدید این مشکلات پوستی باید هر روز از محصولات ضدآفتاب کمک بگیرید و این کار مهم را در تمام روزهای پاییزی و زمستانی ادامه دهید.

۲. خشکی پوست 

همزمان با کاهش رطوبت هوا و کاهش دمای هوا در پاییز، خشکی پوست و کم‌آبی پوست هم به یکی از مشکلات شایع پوستی تبدیل می‌شود. پوست‌هایی که در تابستان به‌واسطه تماس بیش‌ازحد با نور خورشید آسیب دیده‌اند، همزمان با شروع پاییز دچار خشکی شدیدتری می‌شوند چون با پایین آمدن سطح رطوبت هوا سازگاری ندارند. بنابراین برای مقابله با این مشکل باید از پاک‌کننده‌های ملایم پوستی که خاصیت آبرسانی دارند، کمک بگیرید.

استفاده روزانه از مرطوب‌کننده هم باید به یکی از کارهای همیشگی شما در ساعات صبح و شب تبدیل شود. افراد دارای پوست خشک حتما باید از شامپو بدن آبرسان برای دوش گرفتن استفاده کنند و پس از پایان حمام یا دوش هم همیشه از لوسیون یا کرم بدن کمک بگیرند.

۳. درماتیت تماسی 

مشکل دیگری که در فصل پاییز شایع می‌شود، درماتیت تماسی است که عمدتا به‌دلیل واکنش‌های منفی پوستی پس از تماس با لباس‌های پاییزی و زمستانی شکل می‌گیرد. برای جلوگیری از این تحریکات پوستی، حتما از لباس‌های نخی نرم در زیر لباس‌های ضخیم و زبر پاییزی و زمستانی استفاده کنید. لباس‌های نخی و نرم نوعی سد محافظتی بین پوست و پارچه‌های زبر به‌وجود می‌آورند و درنتیجه مانع از شکل‌گیری تحریکات پوستی می‌شوند.

منبع: سلامت

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.