روش‌های ساده برای جدا کردن آدامس از مو

گیر کردن آدامس در موها به‌خصوص موی بچه‌ها از آن دست مشکلات اعصاب خردکن است که خیلی از افراد در نهایت با قیچی مشکل را حل می‌کنند.

به گزارش تازه نیوز، بچه‌ها عاشق باد کردن آدامس هستند و هر چه بادکنک آدامسی‌شان بزرگتر لذتش بیشتری می‌برند! اما گاهی از بد روزگار این بادکنک می‌ترکد و داخل موها گیر می‌کند. البته این اتفاق ممکن است برای همه پیش بیاید و یا آدامس از راه دیگری به موها بچسبد. در این مطلب چند ترفند داریم که بدون آسیب زدن به موها یا کوتاه کردن آنها می‌توانید از شر آدامس خلاص شوید.

تار موها را از هم جدا کنید

اولین اقدام برای جدا کردن آدامس گیر افتاده در موها این است که تارهای آلوده را از بقیه موها جدا کنید. از کیسه فریزر یا یک تکه کاغذ فویل یا هر چیز دیگری که دم دست دارید کمک بگیرید تا آدامس به موهای بیشتری نچسبد.

استفاده از یخ

استفاده از یخ، ساده و کاربردی است. یک تکه یخ بردارید و روی آدامس بگذارید تا کاملا خود را بگیرد. لازم است صبور باشید و چند دقیقه صبر کنید. اینکار را تا زمانی انجام دهید تا آدامس کاملا سفت شود و سپس با کمک انگشتانتان آن را تکه‌تکه از موها جدا کنید.

استفاده از روغن زیتون

روغن زیتون با چرب و لیز کردن موها کمک می‌کند تا راحتتر آدامس را از موها خارج کنید. برای اینکار کافیست مقداری روغن زیتون یا روغن‌های دیگر را به موها بزنید. چربی روغن باعث می‌شود که آدامس در طول موها بلغزد. با کمک یک شانه دندانه ریز موها را شانه کنید تا آدامس‌های گیر افتاده به‌تدریج از موها جدا شوند. در نهایت نیز موهایتان را شامپو بزنید.

استفاده از وازلین

وازلین نیز همانند روغن زیتون باعث لیز شدن موها شده و به این ترتیب آدامس به تدریج از موها جدا می‌شود. برای اینکار کافیست به میزان کافی وازلین به موها بمالید، کمی صبر کنید و سپس بدون آسیب زدن به موها به تدریج آدامس را از آن جدا کنید.

استفاده از خمیردندان

خمیردندان برای خلاص شدن از شر آدامس گیر افتاده در موها کمک‌کننده است. حالت کرمی آن برای جدا کردن آدامس از موها مناسب است.

استفاده از کرم مو

همانطور که روغن زیتون و وازلین به راحتی آدامس را از موها پاک می‌کنند کرم‌های مخصوص مو نیز یک انتخاب مناسب برای خلاص شدن از این مشکل محسوب می‌شوند. مقداری از این کرم را همانند روغن زیتون یا وازلین به موها زده و بعد از چند دقیقه آدامس را به آرامی از موها جدا کنید.

استفاده از الکل

یکی از ترفندهای رایج برای جدا کردن آدامس از موها استفاده از الکل است. البته کارایی آن به اندازه روش‌های اشاره شده در بالا نیست اما در صورت در دسترس نبودن دیگر مواد می‌توانید از الکل استفاده کنید. البته بهتر است استفاده از الکل آخرین راهکارتان باشد چون باعث خشک شدن موها می‌شود. لازم است که مقداری الکل را به موهای آدامسی بزنید و بعد از چند دقیقه به آرامی آدامس را جدا کنید.

استفاده از سرکه سیب

شما می‌توانید از سرکه سیب به عنوان حلال برای پاک کردن آدامس استفاده کنید. برای اینکار لازم است که موها را به سرکه سیب آغشته کنید و اجازه دهید چند دقیق بماند. سپس آدامس را با کمک انگشتان‌تان به آرامی از موها بکنید. ممکن است تکه‌هایی از آدامس همچنان به موها چسبیده باشد که می‌توانید چندین مرتبه سرکه بزنید تا در نهایت موها کاملا تمیز شوند. در نهایت نیز باید موهایتان را با آب بشویید.

استفاده از آب لیموترش

لیموترش یک حلال طبیعی است. کافیست آب لیموترش را بگیرید و همانند سرکه استفاده کنید. به طور کلی برای خلاص کردن موها از شر آدامس باید صبور باشید و به آرامی برخورد کنید.

استفاده از سس مایونز

یک روش دیگر برای پاک کردن آدامس گیر افتاده در موها استفاده از اندکی سس مایونز است. مایونز نیز یک حلّال است و می‌توانید از آن به روش لیموترش و سرکه استفاده کنید.

استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین یک همه فن حریف تمام عیار است که برای تمیزکاری در منزل بسیار کاربرد دارد. این ماده سفید رنگ برای خلاص شدن از شر آدامس گیر افتاده در موها نیز مفید است. برای اینکار کافیست دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را با نصف لیوان آب حل کنید و محلول بدست آمده را به آرامی به موها بزنید. این کار را چند بار تکرار کنید تا آدامس از موها جدا شود.

منبع: سلامت

بیشتر بخوانید:

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.