چرا باید به غذا خوردن همراه خانواده اهمیت داد؟

صرف وعده‌های غذا همراه خانواده حداقل یک بار در روز باعث بهبود عادت های غذایی اعضای خانواده به‌خصوص کودکان و نوجوانان می‌شود. به‌نظر می‌رسد تمایل به‌ خوردن میوه‌ها و سبزیجات در کنار خانواده بیشتر است و این سبک غذایی می‌تواند به ارتقای سلامت افراد کمک کند.

به گزارش تازه‌نیوز، زمانی که اعضای خانواده در کنار یکدیگر غذا می‌خورند، والدین می‌توانند غذای سالم‌تری برای بچه‌ها آماده کنند و مصرف مداوم فست‌فود و غذاهای آماده کمتر می شود. در این شرایط احتمال چاقی، دیابت و دیگر بیماری‌‌های مرتبط با تغذیه ناسالم در نوجوانان کاهش پیدا می کند. معمولا کودکان و نوجوانان در جمع خانواده فرصت بهتری برای صرف غذای سالم و خوردن میوه‌‌‌ها، سبزیجات و حبوبات دارند و گرایش به غذاهای آماده کمتر می‌شود.

از طرفی، غذاخوردن همراه خانواده فرصتی برای کودکان است تا بسیاری از آداب اجتماعی را فرابگیرند. علاوه بر توجه به سلامت جسم، والدین می‌توانند بسیاری از خصوصیات رفتاری فرزندان را بشناسند و استرس‌‌‌های روزانه برطرف می‌شود.

مطالعات مختلفی در مورد تاثیر حضور خانواده هنگام صرف غذا بر کودکان انجام شده است. این شرایط به افزایش دایره واژگان کودک و توانایی خواندن با صدای بلند کمک می‌کند. همچنین فرزندان خانواده‌هایی که در محیط صمیمی همراه والدین غذا می‌خورند در انجام تکالیف مدرسه توانایی بهتری دارند. براساس یکی دیگر از مطالعات که در این زمینه انجام شد، غذاخوردن در جمع صمیمی خانواده احتمال بروز رفتارهای پرخطر مانند خشونت، گرایش به موادمخدر، افسردگی و افت تحصیلی را کاهش می‌دهد.

منبع: سلامت

بیشتر بخوانید:

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.