راه‌هایی برای متوقف کردن بی‌اختیاری ادرار

هرگز ورزش خود را به دلیل بی‌اختیاری ادرار ترک نکنید در عوض از روش‌های زیر کمک بگیرید.

به گزارش تازه‌نیوز، گاهی کنترل ادرار سخت می‌شود مخصوصا برای خانم‌هایی که زایمان طبیعی سختی داشته‌اند برای کنترل بی‌اختیاری ادراری این موارد را امتحان کنید:

بیشتر تمرین کنید

تناسب اندام یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید برای بدن خود انجام دهید. تمریناتی مانند پیلاتس را انجام دهید که هسته اصلی شما، از جمله لگن را هدف قرار می‌دهند، یا هر ورزشی که با آن راحت هستید انتخاب کنید – نکته این است که بدنسازی خود را به طور کلی افزایش دهید.

کگل را امتحان کنید

کگل بهترین ورزشی است که می‌توانید برای درمان بی‌اختیاری ادرار انجام دهید. می‌توانید آنها را در هر کجا و در هر زمان انجام دهید، زیرا تنها کاری که باید انجام دهید این است که ماهیچه‌های نگهدارنده ادرار را فشار دهید.

وزن کم کنید

هر کیلوگرم اضافی که حمل می‌کنید فشار بیشتری روی مثانه شما وارد می‌کند. همه کارهایی که برای کاهش وزن انجام می‌دهید، مانند تغذیه مناسب و ورزش، می‌تواند به رفع سایر علل بی‌اختیاری مانند ضعف ماهیچه‌های لگن و یبوست کمک کند.

فیبر بیشتری بخورید

یبوست می‌تواند عامل اصلی بی‌اختیاری استرسی باشد. مدفوع سفت می‌تواند به مثانه فشار وارد کرده و باعث نشت شود. با افزایش مصرف آب، افزایش فیبر و ورزش بیشتر می‌توانید این مشکل را برطرف کنید.

پد و تامپون استفاده کنید

ممکن است قاعدگی نداشته باشید اما بسیاری از زنان متوجه می‌شوند که قرار دادن تامپون قبل از ورزش می‌تواند با ایجاد کمی فشار اضافی بر مجرای ادرار از نشت آن جلوگیری کند. علاوه بر این، قرار دادن یک پد می‌تواند به خشک ماندن کمک کند.

لیزر درمانی را امتحان کنید

روشهای لیزری لگن یا واژن- تغییرات برخی از انواع “جوانسازی لیزری”- می‌تواند بافت را سفت کرده و کنترل را بهبود بخشد. اما در حالی که بسیاری از بیماران نتایج خوبی را گزارش کرده‌اند، مطالعات واقعی کمی در مورد اثربخشی آن وجود دارد.

مواد تزریقی را امتحان کنید

اکنون پزشکان می‌توانند یک “خمیر” بیولوژیکی را که به عنوان عامل حجیم‌کننده مجرای ادراری شناخته می‌شود، به مجرای ادرار در اطراف ماهیچه اسفنکتر تزریق کنند تا به حفظ بهتر ادرار کمک کند. در حدود ۸۰ درصد بیماران عمل می‌کند، اما برای ادامه کار باید هر چند ماه یکبار تزریق مجدد انجام دهید.

جراحی را در نظر بگیرید

برای موارد واقعاً غیرقابل‌کنترل بی‌اختیاری، تنها راه‌حل طولانی‌مدت جراحی است. رایج‌ترین نوع آن “جراحی اسلینگ” نامیده می‌شود که یک عمل سرپایی است و یک هفته زمان بهبودی دارد. این روش برای ۹۰ درصد از بیماران موفقیت‌آمیز است، اما به مرور زمان اثر‌بخشی خود را از دست می‌دهد. زنانی که تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند رابطه جنسی بهتر و عفونت‌های مجاری ادراری کمتر  و رضایت بیشتری دارند.

منبع: سلامت

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.