این ترکیبات را در فصول سرد روتین مراقبت از پوست کنید

فصل‌های پاییز و زمستان از جنبه‌های مختلفی می‌توانند اوقات خوشی را برای ما رقم بزنند، اما تضادی که بین گرمای فضاهای بسته و سرمای فضاهای باز شکل می‌گیرد، ‌می‌تواند باعث خشکی شدید پوست شود.

به گزارش تازه‌نیوز، دکتر الیزابت مولانز، متخصص پوست‌ومو در هوستون برای شما توضیح می‌دهد که کدام ترکیبات برای این فصل‌های سرد سال اهمیت بیشتری دارند.

۱. هومکتانت‌ها یا ترکیبات جذب‌کننده رطوبت 

هومکتانت‌ها مانند گلیسرین و اسید هیالورونیک رطوبت را از هوا به داخل پوست می‌کشند. بنابراین اگر می‌خواهید که پوست شما در زمستان بدون التهاب باقی بماند، باید مرطوب‌کننده‌ای انتخاب کنید که حاوی هومکتانت‌ها باشد و همچنین هیچ نوع مواد افزودنی، رایحه یا ترکیبات معطر هم نداشته باشد.

محصولات سبک‌تر مانند سرم‌های حاوی هومکتانت‌ها برای صورت بهتر هستند، درحالی که محصولات برپایه کرم یا لوسیون عملکرد بهتری برای پوست بدن دارند. محصولاتی که از گلیسرین و کره شی به‌صورت ترکیبی استفاده می‌کنند، از عملکرد خوبی در راستای تغذیه و متعادل‌سازی چربی‌های پوست برخوردارند.

۲. ترکیبات انسدادساز

محصولات غلیظ و سنگین، رطوبت را حفظ می‌کنند و نوعی سد دفاعی یا محافظتی روی پوست به‌وجود می‌آورند. محصولات حاوی وازلین یا پترولاتوم (نوعی ترکیب انسدادساز) برای تسکین پوست‌های خشک و ترک‌خورده مناسب هستند و می‌توانند برای پوست صورت و بدن اثربخشی خوبی داشته باشند.

ترکیباتی مانند آلوئه‌ورا و اسکوالان هم همین ویژگی را دارند. اگر محصول شما حاوی ترکیبات هومکتانت باشد، ابتدا رطوبت وارد پوست می‌شود و سپس ترکیبات انسدادساز به نگهداری رطوبت درون پوست کمک می‌کنند.

۳. سرامیدها 

دکتر مولانز می‌گوید که بیشتر افراد باید از پاک‌کننده‌های ملایم یا شوینده‌های بدون ترکیبات معطر و بدون روایح استفاده کنند. این پاک‌کننده‌ها باید از نوع غیرجوش‌زا باشند و هیچ نوعی از ترکیبات پارابن در آنها به‌کار نرفته باشد. محصولات پاک‌کننده حاوی سرامیدها از این نظر اهمیت ویژه‌ای دارند، زیرا عملکرد سد دفاعی و طبیعی پوست را تقویت می‌کنند.

۴. نیاسینامید 

نیاسینامید یا ویتامین B۳ یکی از مهم‌ترین ترکیبات برای فصل‌های پاییز و زمستان است که می‌تواند برای بهبودبخشی به سد دفاعی پوست موثر باشد. این ترکیب به‌خوبی رطوبت پوست را افزایش می‌دهد و ظاهر بهتری برای خطوط ریز پوستی و چین‌وچروک‌ها به‌وجود می‌آورد. نیاسینامید می‌تواند برای یکدست‌سازی قوام پوست هم مفید باشد. سرم‌های حاوی نیاسینامید گزینه‌های بهتری برای پاییز و زمستان هستند، زیرا آبرسانی مطلوبی را برای پوست به انجام می‌رسانند.

منبع: سلامت

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.