به این دلایل عسل را روزانه مصرف کنید

عسل، یکی از بهترین خوراکی‌های مغذی است که مصرف آن در رژیم غذایی متعادل توصیه می‌شود. این خوراکی منبع غنی از آنتی‌اکسیدان‌هاست و خواص ضدباکتری و ضدالتهاب آن کاملا تایید شده ‌است.

به گزارش تازه‌نیوز،  مصرف روزانه عسل بر عملکردهای مختلف بدن تاثیر می‌گذارد و از همین‌رو توصیه می‌شود هر روز کمی عسل میل شود. در ادامه این مطلب به ۵ تاثیر مثبت عادت به خوردن روزانه عسل اشاره خواهیم کرد که به ترتیب عبارتند از:

۱. حفظ سلامت پوست

به‌دلیل وجود انواع آنزیم‌ها، ویتامین‌ها، املاح و آنتی‌اکسیدان‌ها، اگر روزانه کمی عسل به‌جای شکر و دیگر شیرین‌کننده‌های مصنوعی میل شود، تاثیر آن بر سلامت پوست خیلی زود دیده می‌شود. عسل خواص رطوبت‌رسان و آنتی‌باکتریال دارد که می‌تواند به حفظ سلامت پوست کمک کند. همچنین بعضی مطالعات نشان می‌دهد که عسل در درمان بعضی ناراحتی‌های پوستی نیز موثر است.

۲. کنترل کلسترول خون

عسل کلسترول ندارد و ویتامین‌ها و ریزمغذی‌های آن سطح کلسترول خون را کاهش می‌دهد. مصرف روزانه عسل تاثیر مثبتی بر سطح آنتی‌اکسیدان‌های بدن دارد که در کاهش کلسترول بد خون موثرند.

۳. بهبود حافظه

عسل به بهبود عملکرد قسمت‌هایی از مغز که مسئول یادگیری است، کمک می‌کند و به‌دلیل وجود آنتی‌اکسیدان‌ها و ریزمغذی‌های فراوان تاثیر مثبتی بر سلامت مغز دارد. البته عسل در تسکین علائم افسردگی و اضطراب نیز نقش دارد.

۴. کمک به رفع بی‌‌خوابی

خوردن کمی عسل پیش از خواب به افرادی که دچار بی‌خوابی هستند، توصیه می‌شود زیرا سطح انسولین خون افزایش پیدا می کند و سروتونین در خون ترشح می‌شود. سروتونین برای ساخت ملاتونین؛ هورمون خواب، ضروری است و به خواب سریع و عمیق کمک می‌کند.

۵. بهبود عملکرد دستگاه گوارش

عسل عملکرد سیستم گوارش بدن را تسهیل می‌کند و بروز درد معده را کاهش می‌دهد زیرا باکتری‌های مضر را از بین می‌برد و آسیب مخاط گوارشی را بهبود می‌دهد. از این رو، توصیه به خوردن یک قاشق چایخوری عسل در حالت ناشتا رایج است.

منبع: سلامت

بیشتر بخوانید:

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.