میزان حداقل و حداکثر سن بازنشستگی در ۱۴۰۱ مشخص شد

از سال آینده حداقل و حداکثر سن بازنشستگی دو سال افزایش خواهد یافت؛ این پیش‌بینی دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۱ است.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایسنا، بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در تبصره ۲۰ لایحه بودجه سال آینده به منظور پایدارسازی منابع صندوق‌های بازنشستگی چند تغییر مورد تاکید قرار گرفته است.

بر این اساس حداقل و حداکثر بازنشستگی تمامی مستخدمین مرد و زن به هر میزان سابقه خدمت در صندوق سازمان تامین اجتماعی دو سال افزایش می‌یابد، البته احکام قطعی هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری برای بازنشستگی از این حکم مستثنی هستند.

همچنین سنوات خدمت مورد قبول برای بازنشستگی تمامی مستخدمین مرد و زن دارای حداقل مدرک کارشناسی معتبر در تمامی صندوق‌های بازنشستگی اعم از کشوری و لشگری و سازمان تامین اجتماعی دو سال افزایش خواهد یافت.

محاسبه حقوق بازنشستگی در تمامی صندوق‌های بازنشستگی اعم از کشوری، لشگری، سازمان تامین اجتماعی بر اساس متوسط حقوق سه سال آخر زمان اشتغال خواهد بود.

آیین‌نامه اجرایی مورد نیاز این قانون که در مواردی که مدت خاصی پیش‌بینی نشده است حداکثر سه ماه پس از ابلاغ قانون بودجه به تصویب هیات وزیران رسیده و برای سال آینده اجرایی می‌شود.

3 نظر
  1. مجید امینی

    همه این قانون ها ضد کارگر تامین اجتماعی است هم حقوق بازنشستگی میانگین 3 سال آخر بجای 2 سال . و هم افزایش سابقه بازنشستگی به 32 سال . چرا اینقدر ضد کارگر- بجای این کارها کارخانجات ضرر ده تامین اجتماعی را تعطیل و به فروش برسانند و مدیران و هیئت مدیره های فراوان نالایق دست شان را از صندوق تامین اجتماعی کوتاه کنند . نماینده های مردم به این بودجه رای ندهید

  2. n

    سلام
    طرح بسیار ناخوشایند و بدی است
    آقای رییسی داری مارا بدبخت می کنی
    اینجا راهم می خواهی درب و داغون کنی
    با این مشاور های بی لیاقتت
    هر روز قیمت دلار بالا می ره – بورس نابوده – – گرانی پشت گرانی – تورم بیداد می کنه
    اینو دیگه از کجات در آوردی – *** مشاوران شما مرفهین بی درد – همیشه مردم بدبخت باید تاوان بی لیاقتی شما را بدن
    ذره ذره لحظه شماری می کنیم بازنشسته بشیم یدفعه یه چیزی از دور و برت در می آد
    میانگین سه سال آخر حقوق باز نشستگی = بدبختی کارگر و کارمند های بیچاره
    تو عوض اینکه به این گروه کار گر و کارمند حال بدی داری بدبختشان می کنی
    به والله دیگه طاقت این یکی را دیگح نداریم
    تورا به شرفت ای جنگولک بازیها را جمع کنید

  3. خالدعلوانی

    سلام آقای رئیس‌جمهور خواهش میکنم تجدیدنظر کنید.این چه طرحیه همش ضدکارگرمظلوم میباشدآخه ۳سال آخرچه حقوقی درمیادکجابریم به کجاپناه ببریم خوشحال شدیم یه آدم باخدارئیس مملکت شدولی نمیدانستیم روی قشرزحمتکش کارگردست گذاشته لااقل شمانمایندگان محترم مجلس به این طرح یک نه بزرگ بگویید

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.