چگونه به رشد دوباره ابرو کمک کنیم؟

ابروها نقش مهمی در زیبایی چهره دارند. پس اگر موهای ابرو شروع به ریختن کنند یا کم‌پشت شوند، یکدستی و پرپشتی آنها از بین می‌رود و جلوه ناخوشایندی در چهره ما به‌وجود می‌آید. اما نگران نباشید چون قرار است شما را در این مطلب با بهترین ترفندها برای رشد دوباره ابروها آشنا کنیم!

به گزارش تازه‌نیوز، در درجه اول باید به این نکته توجه کنید که پاندمی کووید-۱۹ با افزایش سطح استرس و اضطراب در زندگی اکثریت انسان‌ها همراه بوده و درنتیجه افزایش ریزش مو در قسمت‌های مختلف سر (مانند موهای سر یا موهای ابرو) یکی از پیامدهای این استرس و اضطراب مزمن است.

عوامل هورمونی هم نقش خاص خودشان را دارند. بیماری‌های پوستی و همچنین الگوهای مراقبت از پوست هم می‌توانند باعث ریزش ابروها شوند.

درواقع ریزش موی ابروها می‌تواند به‌علت پسوریازیس، ‌اگزما یا درماتیت تماسی شکل بگیرد که با التهاب و انسداد فولیکول‌های مو همراه است و رشد ابروها را مختل می‌کند.

استفاده از ترکیبات شیمیایی غلیظ، زیاده‌روی در رنگ کردن ابروها و استفاده نادرست از رتینول‌های غلیظ هم می‌تواند باعث اختلال در رشد موهای ابرو شود.

گاهی اوقات هم دستکاری بیش‌ازحد موهای ابرو در طی سالیان متوالی می‌تواند به فولیکول آنها آسیب برساند و رشد موهای ابرو را ضعیف کند.

صرف‌نظر از عواملی که باعث اختلال در رشد ابروها می‌شوند، راهکارهای ساده و خانگی زیر می‌توانند به رشد دوباره ابروها کمک کنند.

۱. ابروها را لایه‌برداری کنید 

اولین گام برای بازگرداندن حجم کامل و پرپشتی مطلوب به ابروها، لایه‌برداری آنها است. لایه‌برداری ابروها به این دلیل اهمیت دارد که پوست زیر ابروها همیشه مستعد خشکی بیش‌ازحدی هستند.

درواقع مشکل این است که نمی‌توان از کرم‌ها یا روغن‌های رایجی که برای درمان خشکی پوست کاربرد دارند، برای ترمیم ابروها استفاده کرد. بنابراین وقتی که لایه‌برداری صحیح و کاملی را برای ابروها به انجام می‌رسانید، به رشد دوباره آنها کمک می‌کنید و مانع از رشد موهای زیرپوستی می‌شوید. بیشتر افراد می‌توانند یک‌بار در هر ماه ابروهای خودشان را لایه‌برداری کنند.

۲. ناحیه اطراف ابروها را ماساژ بدهید 

درست مانند پوست سر،‌ ماساژ دادن ابروها هم می‌تواند به افزایش رشد آنها کمک کند. وقتی که ابروها را ماساژ می‌دهید یا شانه می‌زنید، بافت زیرین آنها را به فعالیت بیشتر تحریک می‌کنید. همین روند است که گردش خون و اکسیژن‌رسانی به بافت ابروها را تقویت می‌کند و رشد موهای ابرو را افزایش می‌دهد. ماساژ دادن ابروها با انگشتان دست هم می‌تواند همین تاثیر را داشته باشد.

۳. هر هفته از ماسک ابرو استفاده کنید 

استفاده هفتگی از ماسک مخصوص ابروها نیز می‌تواند اثربخشی در افزایش رشد موهای ابرو داشته باشد. ماسک‌های برپایه آلوئه‌ورا یا روغن نارگیل از این نظر دارای اثربخشی بهتری هستند و مستقیما موهای ابرو را تغذیه می‌کنند. روغن کرچک هم گزینه بسیار خوبی خواهد بود زیرا ترکیبات ویتامین E و اسیدهای چرب امگا-۶ را به موهای ابرو می‌رساند و به‌خوبی آنها را نرم می‌کند.

۴. ویتامین‌ها را به رژیم غذایی اضافه کنید 

کمبود بعضی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند ویتامین‌های A، C و D، بیوتین، اسیدهای چرب امگا، آهن یا زینک می‌تواند چرخه رشد موهای ابرو را ضعیف یا متوقف کند. به همین دلیل هم داشتن رژیم غذایی متعادل، سالم و باکیفیت دارای نقش مهمی در عملکردهای سلولی است.

اگر می‌خواهید رشد ابروها با کیفیت بالایی انجام بگیرد، باید استفاده از سبزیجات برگدار و منابع پروتئینی باکیفیت را افزایش دهید. ترکیب ماهی سالمون و اسفناج، یکی از بهترین وعده‌های غذایی برای تقویت رشد ابروها و موهای سر خواهد بود.

منبع: سلامت

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.