چرا ابروها نازک می‌شوند؟

به‌طور کلی افزایش سن با نازک شدن بی‌خطر موهای بدن همراه می‌شود بنابراین نازک شدن نسبی ابروها نیز همراه با افزایش سن غیرطبیعی نیست. اما وقتی که نازک شدن ابروها با علائم دیگری همراه باشد، بهتر است به پزشکان متخصص پوست‌ومو یا پزشکان دیگر مراجعه کنید.

به گزارش تازه‌نیوز، با انجام دادن درمان‌های درست در زمان مناسب می‌توانید شادابی و سلامتی را به ابروها و بدن خودتان بازگردانید.

نازک شدن ابروها طبیعی است یا غیرطبیعی؟

در این قسمت می‌خواهیم علل رایج نازک شدن ابروها را بررسی کنیم که بعضی از آنها واقعا باعث نگرانی هستند و به مداخلات پزشکی نیاز دارند. بنابراین آشنایی با علت‌های رایج نازک شدن ابروها به شما نشان می‌دهد که در چه مواقعی باید به پزشک مراجعه کنید.

۱. نازک شدن ابروها و تیروئید

عدم تعادل هورمونی خاصی که با عنوان کم‌کاری تیروئید شناخته می‌شود، یکی از علل شایع برای نازک شدن غیرطبیعی ابروها، مخصوصا در بین زنان است. آمارها نشان می‌دهند که تقریبا ۸۰ درصد افراد مبتلا به بیماری‌های تیروئیدی را زنان تشکیل می‌دهند. نازک شدن ابروها به‌عنوان یکی از علائم کم‌کاری تیروئید یا پرکاری تیروئید شناخته می‌شود و در کنار علائم دیگری همانند خستگی مفرط، کاهش وزن دشوار و احساس سرمای مداوم قرار می‌گیرد. اگر ابروهای شما در اطراف لبه‌هایشان نازک شده‌اند، حتما همراه با آزمایش خون کامل برای بررسی مشکلات تیروئیدی به پزشک مراجعه کنید. با استفاده از داروهای تجویزی تحت نظر پزشک، ابروهای شما دوباره پس از چند ماه به وضعیت خوبی خواهند رسید.

۲. ابروهای تکه‌تکه

اگر نازک شدن ابروها با شکل‌گیری لکه‌های نامنظم در میان آنها و مخصوصا با قرمزی و خارش پوست همراه باشد، احتمالا به درماتیت آتوپیک مبتلا شده‌اید. این عارضه کهاگزما نامیده می‌شود، می‌تواند در هر قسمتی از بدن شکل بگیرد و معمولا هم ارثی است. افراد مبتلا به درماتیت آتوپیک ممکن است که به محرک‌های موضعی حساسیت بیشتری داشته باشند. برای کنترل این مشکل پوستی باید به متخصصان پوست‌ومو مراجعه کنید، درحالی که استفاده از صابون‌های ملایم یا پاک‌کننده‌های غیرصابونی هم برای شما ضرورت دارد. استفاده از مرطوب‌کننده غلیظ برای صورت هم پس از حمام کردن به این افراد توصیه می‌شود.

۳. کمبودهای تغذیه‌ای

اگر رژیم غذایی شما فاقد ویتامین‌های کلیدی مانند ویتامین‌های A، B، D و E یا مواد مغذی مهمی مانند آهن، کلسیم یا ال-لیزین (نوعی اسید آمینه) باشد، موهای بدن شما دچار مشکل خواهند شد. این کمبودهای تغذیه‌ای فقط برای ابروها مضر نیستند، بلکه می‌توانند به ریزش موها در کف سر منتهی شوند. احساس خستگی و ضعف بدنی در کنار اختلال در تمرکز، تپش قلب و رنگ‌پریدگی پوست هم جزو دیگر علائم این کمبودهای تغذیه‌ای هستند.

منبع: سلامت

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.