شیر و شکلات سفید نوشیدنی گرم زمستان +طرز تهیه

در این مطلب، به طرز تهیه و اثرات مثبت گنجاندن این نوشیدنی گرم در برنامه غذایی روزانه خواهیم پرداخت.

به گزارش تازه‌نیوز، نوشیدنی شکلات سفید، یک نوشیدنی انرژی‌زا و گرم برای روزهای سرد سال است. این نوشیدنی می‌تواند جایگزین یک میان‌وعده ساده و مغذی باشد و دمای بدن را تا حد قابل توجهی بالا ببرد. نوشیدنی شکلات سفید برای کودکان و افراد لاغر، گزینه خوراکی مطلوبی به حساب می‌آید.

مواد لازم برای یک نفر

شیر کم‌چرب ۲۰۰ میلی‌لیتر یا یک لیوان سرخالی

شکلات سفید ۱۰۰ گرم

پودر وانیل یک‌هشتم قاشق چای‌خوری

پودر دارچین یک‌چهارم قاشق چای‌خوری

پودر زنجبیل یک‌هشتم قاشق چای‌خوری

جوز هندی یک‌هشتم قاشق چای‌خوری

طرز تهیه

۱. برای تهیه نوشیدنی شکلات سفید باید ابتدا شکلات سفید را رنده کنید یا آن را با کمک چاقو به صورت تکه‌های بسیار کوچک، خرد کنید.

۲. شکلات و شیر را داخل شیر داغ‌کن بریزید و ظرف را روی حرارت خیلی ملایم قرار بدهید.

۳. شیر و شکلات را مدام هم بزنید تا شیر کمی گرم شود و شکلات هم داخل آن حل شود.

۴. پس از حل شدن شکلات می‌توانید پودر دارچین، پودر وانیل، پودر زنجبیل و جوز هندی رنده‌شده را هم به ظرف اضافه کنید و اجازه بدهید تا تمام مواد با یکدیگر ترکیب و نوشیدنی شما کاملا داغ شود.

۵. بعد از اینکه شیر شکلات شما به غلظت کافی رسید و کاملا داغ شد، آن را سرو کنید و روی نوشیدنی، کمی دارچین بپاشید.

۶. شما می‌توانید هنگام سِرو، ۲ تا ۳ عدد مارشمالو هم روی فنجان نوشیدنی گرم خود بگذارید یا به دلخواه، کمی فندق خردشده به آن اضافه کنید.

فواید و مضرات شکلات سفید

شکلات سفید از کره کاکائو، مواد جامد شیری و شکر تشکیل شده است. وجود شیر و کره کاکائو در شکلات سفید باعث می‌شود تا متخصصان مصرف متعادل آن را پیشنهاد کنند اما زیاده‌روی در مصرف شکلات سفید می‌تواند باعث افزایش دریافت کالری، ابتلا به اضافه‌وزن، پوسیدگی دندان‌ها و بالا رفتن خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ شود. این در حالی است که اگر شما به‌ صورت متعادل از شکلات سفید در ترکیب با شیر یا مغزهای خام استفاده کنید، می‌تواند آنتی‌اکسیدان‌های موجود در کره کاکائو را دریافت کنید و کلسیم قابل توجهی هم به بدن‌تان برسانید. مصرف متعادل شکلات سفید می‌تواند به بهبود خلق‌وخو، افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن و تنظیم کلسترول خون کمک کند. اگر نوشیدنی‌های بر پایه شکلات سفید و شیر را به طور متعادل مصرف کنید و شکر اضافی به این نوشیدنی‌ها اضافه نکنید، حجم قابل قبولی از کلسیم را هم دریافت خواهید کرد. تحقیقات ثابت کرده‌اند که مصرف متعادل شکلات سفید می‌تواند باعث رفع بی‌حالی یا کاهش تنش‌های عصبی هم بشود.

منبع: سلامت

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.