حقایقی در مورد دردهای مزمن

به گزارش تازه‌نیوز، دردهای شدید و حاد معمولاً وجود بیماری، زخم و مصدومیت در بدن را هشدار می‌دهند. در عده‌ای از بیماران گاهی به دلایل مختلف این دردها، مزمن و همیشگی می‌شوند.

آب و هوا می‌تواند روی درد تاثیر بگذارد
حقیقت دارد. گاهی درد مفاصل هنگام سرما یا بارندگی بدتر می‌شود و ممکن است شما این مشکل را نداشته باشید. اگرچه مطالعات نتایج متفاوتی را نشان داده‌اند، تغییرات فشار هوا موجب می‌شود برخی از افراد به‌ویژه مبتلایان به آرتروز، درد بیشتری را در مفاصل خود داشته باشند.

 استراحت زیاد برای کمردرد مفید است
حقیقت ندارد. اگرچه ممکن است پزشک استراحت کوتاه مدت را تجویز کند، اما بهتر است تخرک داشته باشید و فعال باشید. کارشناسان می‌گویند که استراحت کامل در رختخواب بدترین کاری است که برای کمردرد یا هر نوع درد طولانی مدت (مزمن) دیگری انجام می‌دهید. اگر فعال نباشید، بدن به سرعت از وضعیت فعلی خارج می‌شود، بنابراین در نهایت هنگام حرکت، درد بیشتری را احساس خواهید کرد. زمانی که درد شدید است ورزش را محدود کنید، اما تا جایی که می‌توانید فعالیت‌های معمولی‌ را انجام دهید.

 کاهش وزن می‌تواند درد را کاهش دهد
حقیقت دارد. اگر اضافه وزن دارید، از دست دادن مقداری از وزن به معنای فشار کمتر بر روی مفاصل و کمر است. حتی ۴/۵کیلوگرم می‌تواند تفاوت ایجاد کند. پزشک می‌تواند تشخیص دهد که وزن مناسب چیست و بهترین و مطمئن‌ترین راه‌ها را می‌تواند پیشنهاد کند.

  درد جزئی را نادیده بگیرید
حقیقت ندارد. بسیاری از مردم بر این باورند که درد چیزی است که باید با آن زندگی کرد، اما هرگز نباید آن را نادیده بگیرید. حتی اگر با مصرف داروهای مسکن بدون نسخه، درد بهتر شود. اگر درد شدید باشد و بیش از یک یا دو هفته طول بکشد، به مرور زمان بدتر خواهد ‌شد و انجام فعالیت‌های روزانه‌ را سخت‌تر می‌کند، بنابراین به پزشک مراجعه کنید.

 نگرش فرد می‌تواند روی درد تاثیر بگذارد
حقیقت دارد. شما دوست ندارید دردتان را نادیده بگیرید. اما هر چقدر هم که سخت باشد، سعی کنید به آن فکر نکنید، زیرا ممکن است احساس بدتری را ایجاد کند. در عوض، به دنبال راه حل بهتری برای آن باشید. از پزشکتان بپرسید که چه چیز دیگری را می‌توانید امتحان کنید. شاید فیزیوتراپی مناسب باشد. اگر آسیبی شما را ناامید کرد و احساس افسردگی، عصبانیت یا نگرانی در مورد آن دارید، با یک مشاور صحبت کنید. آنها گوش می‌کنند و به شما کمک خواهند کرد.

 نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود
واقعیت ندارد. اگر چه خوب است که هنگام تمرین به خودتان فشار بیاورید، مهم است که بدانید چه زمانی باید متوقف شوید. درد پیامی است که بدن به ما انتقال می‌دهد که مشکلی پیش آمده است. هنگام ورزش هرگز نباید احساس درد کنید. اگر احساس درد داشتید، متوقف شوید و استراحت کنید. برای ایمن ماندن، محدودیت‌هایتان را بدانید و آن را بپذیرید.

 درد جزئی از سالمندی است
واقعیت ندارد. درد مزمن مانند موهای خاکستری و چین و چروک نیست. ممکن است در دوران جوانی احساس درد نداشته باشید، اما اگر هر روز درد را احساس می‌کنید، به پزشک مراجعه کنید تا کمک کند و تسکین پیدا کنید. در هر سنی، نباید احساس بد داشته باشید و نسبت به آن بی‌تفاوت باشید.

 داروهای مسکن اعتیادآورند
حقیقت ندارد. وقتی قرص‌های مسکن را طبق دستور پزشک مصرف می‌کنید، داروهای مسکن تجویزی به ندرت موجب اعتیاد می‌شوند. هرگز کمتر از آنچه تجویز شده، استفاده نکنید و همچنین بیشتر از آنچه توصیه شده، مصرف نکنید. اگر مسکن دردتان را ندارید، آن را با یک پزشک در میان بگذارید. دوز مسکن را خودسرانه تغییر ندهید و هرگز از نسخه شخصی دیگر استفاده نکنید.

منبع: سلامت

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.