واکسن آسترازنکا بزنیم یا نزنیم؟/ پاسخ وزارت بهداشت

سرپرست مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت در واکنش به برخی اخبار درباره عوارض واکسن آسترازنکا، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش تازه نیوز و به نقل از مهر، محمد هاشمی، در صفحه توئیترش در مورد نگرانی ها و عوارض مربوط به تزریق واکسن آسترازنکا نوشت: واکسن آسترازنکا از جمله واکسن‌های مؤثر علیه بیماری کرونا است که صد‌ها میلیون دوز آن در دنیا و حدود ۱۱ میلیون دوز در ایران استفاده شده است.

وی ادامه داد: از ابتدا وزارت بهداشت اعلام کرده بود که به دلیل برخی عوارض نادر، در گروه سنی زیر ۵۰ سال سایر واکسن‌ها ارجح هستند.

هاشمی افزود: در ماه‌های اخیر و فراهم شدن انواع واکسن‌ها، توصیه کشوری اولویت دادن مصرف به نوبت دوم (تکمیل دو نوبت) و واکسیناسیون مسافرین پس از کسب رضایت از افراد بوده است.

همچنین معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای رفع ابهامات تزریق واکسن آسترازنکا توصیه‌هایی کرد که در ادامه می‌خوانید:

۱-تزریق دوز اول واکسن برای تمام گروه‌های سنی ممنوع است.

۲-تزریق دوز دوم برای افراد زیر ۵۰ سال که دوز اول را آسترازنکا زده‌اند، با یادآوری احتیاطات انجام شود.۳-تزریق دوز سوم برای افرادی که ۲ دوز واکسن غیر آسترازنکا گرفته‌اند، برای زیر ۵۰ سال ممنوع و بالای ۵۰ سال در صورت اصرار فرد با گرفتن تعهد مجاز است.

۴-به کلیه افرادی که واکسن استرازنکا دریافت می‌کنند، یادآوری شود که در صورت بروز علائم سردرد، تهوع،استفراغ، اختلال دید، لکه‌های قرمز و کبودی روی پوست سریعا به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه نمایند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.