فواید فوق‌العاده استاتین در کاهش کلسترول خون

کلسترول بالا را می‌توان با یک برنامه درمانی فردی که توسط پزشک ایجاد شده است، کنترل کرد، که همیشه شامل یک رژیم غذایی سالم برای قلب و ورزش است.

به گزارش تازه‌نیوز، اگر برای حفظ سطح کلسترول خود به کمک بیشتری نیاز دارید، با پزشک خود در مورد افزودن یک استاتین صحبت کنید. استاتین‌ها با کاهش تولید کلسترول در کبد کار می‌کنند و توانایی آن در حذف کلسترول اضافی از خون را افزایش می‌دهند.

در اینجا چهار دلیل وجود دارد که چرا پایبندی به استاتین برای سلامتی شما مهم است:

۱. کلسترول بالا معمولاً هیچ علامتی ندارد، بنابراین می‌تواند بی سر و صدا به بدن شما آسیب برساند.

اگر کلسترول بالا دارید، پزشک احتمالاً آزمایش خون منظم را برای نظارت بر سطح شما درخواست خواهد کرد. این نتایج به شما و پزشکتان در مورد میزان تاثیری که تغییرات سبک زندگی و داروهای کلسترول روی کلسترول شما داشته است، بهتر اطلاع می‌دهد.

۲. برای بسیاری از افراد، تغییرات سبک زندگی به تنهایی برای رساندن کلسترول آنها به سطح سالم کافی نیست.

رژیم غذایی و ورزش می‌تواند به پیشگیری و مدیریت کلسترول بالا کمک کند، به همین دلیل است که درمان کلسترول بالا اغلب با این تغییرات سبک زندگی آغاز می‌شود. اما اگر ایجاد تغییرات در شیوه زندگی سالم به طور موثر کلسترول را تحت کنترل نگیرد، پزشک ممکن است داروی کلسترول یا استاتین نیز تجویز کند.

۳. در صورت عدم درمان (یا کم درمان)، کلسترول بالا می‌تواند منجر به حمله قلبی، سکته مغزی یا سایر عوارض شود.

کلسترول بالا قبل از ایجاد بیماری قلبی هیچ علامت یا علامتی ندارد، بنابراین در حالی که بیماران نمی‌توانند آن را ببینند یا احساس کنند، در صورت عدم درمان می‌تواند خطرناک باشد.

افزایش میزان کلسترول می‌تواند در شریان‌های بدن رسوب کند و به طور بالقوه باعث کند شدن و حتی مسدود شدن جریان خون شود. اگر پلاک کلسترول پاره شود، جریان خون به طور کامل در قسمتی از قلب مسدود می‌شود که باعث حمله قلبی می‌شود، یا جریان خون به مغز مسدود می‌شود و باعث سکته می‌شود.

۴. استاتین‌ها معمولاً به خوبی تحمل می‌شوند و فواید آن بیشتر از خطرات آن است.

برخی از استاتین‌ها ممکن است عوارض جانبی ایجاد کنند و این عوارض می‌تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. اکثر افرادی که عوارض جانبی را تجربه می‌کنند، درد عضلانی یا افزایش خطر ابتلا به دیابت دارند. به طور کلی فواید آن بیشتر از خطرات است و استاتین‌ها در ۸۵ تا ۹۰ درصد افرادی که آنها را مصرف می‌کنند به خوبی تحمل می‌شوند.

منبع: سلامت

بیشتر بخوانید:

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.